Hoe los ik trage WiFi op mijn mobiel op?

Beste allemaal,

Ik heb een LG Optimus L9 en sinds enkele dagen heb ik opeens een hele langzame WiFi verbinding. De verbinding is nog altijd hetzelfde als altijd en vorige week was de WiFi nog gewoon zo snel als ik gewend was.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Groeten,

Wouter

PS: Wat misschien van belang kan zijn:
*Android versie: 4.1.2.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk of je geheugen niet ver vol is. Als je teveel in gebruik hebt kan het je telefoon vertragen. Ook als je veel hebt openstaan kan dit vertraging opleveren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je wilt weten of het aan je tel. Of juist aan de wifi ligt, dan kun je het op een andere locatie met wifi proberen, is hij daar net zo traag?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook op een andere locatie is de WiFi erg traag. En aan het geheugen kan het ook niet liggen want tussen het moment van snel naar traag zijn er geen apps bijgekomen of afgegaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op een andere locatie is hier een onbruikbaar begrip. Bedoel je dan andere kamer, of bij in een ander huis met andere Wi-Fi-router. Het laatste is namelijk de bedoeling. Gebruik steeds een app als speedtest.net(objectief) ipv surfen en bedenken of dat wel/niet snel gaat (subjectief). Router resetten.
Telefoon even herstarten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb op school heb ik ook geprobeerd om met WiFi te verbinden. Dat lukte alleen daar was het internet ook erg traag. Router herstarten en telefoon herstarten heb ik ook al gedaan maar dat heeft geen effect.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat is het verschil? In Mbps?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben morgen weer op school dus zal het dan eens nakijken. Kan er nog een andere oplossing zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Scheelt het als je telefoon aangesloten zit op de lader?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je precies? Of ik wel goede verbinding heb met mijn mobiel in de oplader? Als dat de vraag is, het antwoord daarop is helaas nee
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kwam er net achter dat als ik bij instelling kijk, dat er geen IP adres beschikbaar is. Weet iemand hoe ik weer kan beschikken over een IP adres voor de WiFi verbinding? Dat kan misschien wel de boosdoener in dit hele probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je geen IP-adres hebt zal je ook geen wi-fi verbinding hebben lijkt me. Zit je niet op 3G?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat ik het zo zeggen: Als ik voor mijn WiFi verbinding opnieuw moet inloggen word er ook automatisch een IP adres toegewezen. Alleen gebeurd dat niet (blijft hangen op "Bezig met ophalen IP adres") Nu wil ik weten: Kan ik ook handmatig een IP adres invullen? En welk IP adres moet er dan worden ingevuld?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ALS dat gebeurt hoe krijg je dan internet? Als het zo is dat je dan via 3G zit te internetten weten we gelijk waar het euvel zit. Nog weer een keer router er volledig uit.

Antwoorden (1)

Als dit voor al je spullen geld kan je je router van kanaal veranderen, door een grotere hoeveelheid internetgebruikende apparaten kan je wifi overbelast raken. Ik heb dit laatst ook door iemand laten doen en mijn internet is er echt door vooruit gegaan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit probleem geldt alleen voor mijn mobiel. Het internet op mijn laptop is echt hartstikke snel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens je telefoon te herstarten.