Maakt mijn telefoon automatisch verbinding met het 3g netwerk als het buiten de wifi zone komt?

Ik heb een Samsung S3 Mini, en thuis maak ik gebruik van wifi. Echter heeft de telefoon in sommige plekken in het pand geen wifi bereik. En ik krijg mijn berichten (whatsapp bijv.) dan pas wanneer ik weer in de 'wifi zone' kom. Het komt komt erop neer dat ik volgens deze theorie steeds mijn wifi handmatig moet uitschakelen om verbinding te maken met het 3g netwerk via mijn provider. Is er een manier om in te stellen dat dit automatisch gebeurd? Zodat ik dus overal en altijd met verbinding ben het internet en dat de telefoon automatisch schakelt tussen 3g en wifi?
Of kan het zijn dat dit al wel het geval is alleen dan zeer traag overschakelt?

Ik hoop dat iemand dit toevallig weet.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja daar zal het inderdaad aan liggen. Bedankt

Het beste antwoord

Gewoon Wifi en 3G (mobiele data) aanzetten (bovenaan in de taakbalk die je naar onder kan slepen). Indien je in een herkend Wifi gebied zit, zal je hierop surfen, anders op mobiele data (3G).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je dit aan zet dan gaat dit normaal gezien wel automatisch opstarten, staat hij uit, dan niet.
Dit is bij de iPhone.
Maar bij een samsung moet je dit normaal gezien handmatig aanzetten.
Maar ik zou eens de iPhone methode proberen, je 3G aanlaten, want als je in de wifi zone komt, dan schakelt hij automatisch op wifi.
Ga je dan uit de zone, dan gaat hij dus logisch genoeg naar de 3G automatisch overschakelen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je hem aan hebt staan wel ja, je kan hem ook uitzetten en dan doet hij het niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, want ik kan verder namelijk geen instelmogelijkheid vinden om dit aan of uit te schakelen.. Ik kan wel gewoon de mobiele gegevens (+3g) handmatig aan en uit schakelen. Het kan inderdaad ook zijn dit dit standaard wel automatisch gebeurd, alleen met enige vertraging..