Waarom is het goed om je smartphone en pc eens in de zoveel tijd opnieuw op te starten?

Eens helemaal uit en dan opnieuw opstarten schijnt goed te zijn. Waarom?! Wat gebeurd er dan?!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
2.1K

Antwoorden (2)

Vooral met de telefoon kun je dit snel gebeuren dat hij trager zal worden. Stel je opent een app en sluit hem weer denk je dat hij volledig gesloten is. Dat is niet altijd zo. op de achtergrond lopen sommige processen nog gewoon leuk door. Een telefoon kan natuurlijk geen limiet aan processen verwerken dus zal hij na een tijdje wel eens trager kunnen worden. Het kan dus nooit geen kwaad om hem gewoon uit te zetten bijvoorbeeld als je ligt te slapen.

Overigens zet ik mijn pc gewoon uit om daarvan de stroomkosten te besparen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijkomend voordeel is dat steeds de nieuwste aps geladen worden.
Wanneer je je telefoon niet af en te opnieuw opstart, zal deze trager worden en minder goed functioneren. Dit heeft te maken met onder andere wijzigingen en updates welke pas uitgevoerd worden wanneer jij je PC of telefoon opnieuw aanzet. Actieve programma's of Apps blijven ook inderdaad actief wanneer je denkt dat je deze hebt afgesloten. Ook schijnt het beter te zijn voor je batterij, als je een keer in de zoveel tijd je batterij helemaal laat leeg lopen en dan het toestel uit aan de oplader te leggen. Zo zal de batterij langer meegaan.