Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen een sim only met toestel en een normaal abonnement met toestel?

Ik weet dat een sim only een los abonnement is zonder een toestel erbij, maar nou zie ik op verschillende websites van providers dat ze ook sim only abonnementen met toestellen verkopen. Deze zijn naar mijn berekeningen goedkoper dan abonnementen met toestellen. Ik vroeg me af wat het verschil dan is en wat zorgt dat ze niet even duur zijn? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
905

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

de sim only's met toestel is dat je het toestel apart koopt , wat uiteraard goedkoper is als dat je het toestel afbetaald via het abonnement (let op de kleine lettertjes !)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zit voor- en nadelen aan een los toestel in combinatie met sim only, ten opzichte van een abonnement met toestel. Hieronder kort opgesomd:

Voordelen los toestel i.c.m. sim only:
- kan goedkoper zijn (hoeft niet altijd)
- helemaal vrij in keuze provider
- vrij om te kiezen waar je het toestel koopt

Nadelen:
- je moet in 1x het totale bedrag voor je telefoon betalen

Dit laatste is ook meteen waarom het vaak goedkoper is om toestel i.c.m. sim only te nemen: providers weten dat niet iedereen zomaar €600,- heeft liggen om uit te geven aan een smartphone. Daarom bieden zij eigenlijk een soort financiering van je telefoon aan in de vorm van hogere abonnementskosten. Dat wil zeggen: je betaalt eigenlijk, via je abonnement, elke maand een deel van je telefoon af. Daardoor ben je aan het eind van de streep vaak meer kwijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding