Fout bij activering IPhone 4, Wat moet ik doen??

ik heb een iphone van iemand anders gekregen en heb deze gereset. nu wil ik hem opnieuw instellen, maar wanneer ik dit probeer geeft hij een foutmelding waarin staat: Fout bij activering. 'het activeringsverzoek kan niet worden voltooid.' Ik weet nu niet wat ik kan doen, want als ik de iphone 4 aansluit op mijn pc en Itunes open, dan geeft itunes ook een foutmelding. Weet iemand wat ik moet doen? Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
8.2K

Antwoorden (1)

Heb je de iPhone geprobeerd via iTunes te resetten en geeft hij nog steeds deze fout?
Volg dan onderstaande stappen. Het lijkt moeilijker dan het is ;)

Zet de iPhone eerst in DFU Modus:

Sluit de telefoon aan aan de PC. Als de telefoon aanstaat, houd de vergrendelknop 5 seconden ingedrukt. Na deze 5 seconden houd je de Home button 10 seconden ingedrukt, maar laat de vergrendelknop niet los! (Tegelijk ingedrukt houden). Na de 10 seconden laat je de vergrendelknop los en houd je de Home button nog gedurende 10 seconden vast, tot je computer zegt 'Apparaatstuurprogramma installeren'. Nu mag je de knop loslaten en de iPhone staat in DFU Modus. iTunes zal zeggen dat je iPhone in de 'herstelmodus' staat.

Download de Apple software voor jouw toestel op: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

Als je een iPhone 4S hebt is het simpel, er is daar maar één firmware versie van. Als je géén iPhone 4S hebt, heb je de keuze uit 3 bestandjes voor de iPhone 4:

iPhone 4 (GSM, iPhone3,1) 7.1.1
iPhone 4 (GSM, iPhone3,2) 7.1.1
iPhone 4 (CDMA) 7.1.1

Om te weten welke je nodig hebt, kijk achterop je telefoon (daar staan zilveren lettertjes) welk nummer er achter 'Model' staat.

A1332 >> GSM >> iPhone3,1
A1349 >> CDMA
Ander/geen nummer? >> GSM >> iPhone3,2

Als je het bestandje hebt gedownload, houd dan de Shift-knop(!) ingedrukt en klik op 'Iphone herstellen' in iTunes (terwijl hij dus nog in DFU mode staat). Nu kun je de software kiezen. Klik op de software die je net hebt gedownload en voila, nu gaat hij deze installeren en heb je verse software op je iPhone en zou hij die activeringsfout niet meer moeten geven :)
(Mogelijk stond er op de iPhone een bètaversie die verlopen is).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartstikke bedankt! ik ben gekomen tot het deel van het downloaden in de link. Alleen begrijp ik het niet waar ik het gedownloade bestand kan vinden als ik in iTunes (met shift ingedrukt) het bestand moet openen om het erop te zetten.
zou je het nog een keertje kunnen uitleggen hoe ik dit kan doen?
Bedankt!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat staat op de plek waar jij het bestand hebt opgeslagen! Hij kan op je bureaublad staan of in de map 'Downloads'. Je kunt als het goed is in je browser ook bij de downloads kijken (zal wss ergens onder 'instellingen' staan) dan staat er ook vaak een knopje naast die zegt 'bestandslocatie openen'. Laat me weten of het gelukt is!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het werkt niet :( ik kan het gewonloade bestand wel als 'opslaan als' opslaan bij het mapje 'downloads' maar wanneer ik het bestand wil openen via iTunes meld hij dat de bestanden leeg zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je zeker dat hij klaar was met downloaden? Hij doet er meestal een halfuur over, het is een vrij groot bestand!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja, het duurde 20 minuten ongeveer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Download 'm even opnieuw en zet hem op je bureaublad! Het duurt dus even voordat hij klaar is. Hij geeft inderdaad een error als het bestand niet compleet is. Als dat niet werkt geef ik je een andere link!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier is een nieuw link van een iets nieuwere software! http://www.downloadios7.org/download-ios-7-1-2-ipsw.html helemaal naar beneden scrollen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke dankjewel! ga het allebei even proberen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kan het ook kloppen dat het maar 2 minuten duurt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
voel me een beetje dom, maar dat van die andere link had ik al geprobeerd, nadat ik alle nieuwe dingen erop had gezet gaf hij opnieuw de melding 'fout bij activering'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bureaublad lukte ook niet:(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oh nee, ik heb die van die link nog niet gedaan, domdomdom.. alleen nu een vraagje ik heb de iphone 4 met op de achterkant A1332. moet ik dan IPHONE4 (GMS rev A) of IPHONE 4 (GSM) of IPHONE 4 (CDMA)? Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt de gewone GSM versie nodig. Vergeet niet het bestand uit te pakken, hij staat waarschijnlijk ingepakt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
vind het een beetje vervelend om je maar om hulp te blijven vragen, maar wanneer ik het van de nieuwe link heb gedownload en heb opgeslagen op bureaublad en het heb uitgepakt en het wil openen in iTunes zijn de bestanden nog steeds leeg, doe ik iets verkeerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen probleem! Ik heb toch niets beters te doen op school ;) Mmhh.. Kun je een screenshot versturen van wat iTunes zegt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
haha mooi ;) zal het proberen! even kijken hoe
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet hoe ik je een screenshot kan sturen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je zeker dat je telefoon geen simlock heeft? Heb je de simkaart er al in zitten? Dat kan ook nog wel eens een probleem geven!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ga het nu even proberen met mn sim erin!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is gelukt!! hartstikke bedankt!!!
rkousbroek
3 maanden geleden
en anno 2024 ?
tinus1969
3 maanden geleden
@rkousbroek, ik zou dat als nieuwe vraag stellen