Tussentijds mobiel contract opzeggen i.v.m. slechte dekking, wat zijn mijn rechten?

Goeie morgen allemaal.

Ik heb al een jaar of 8 een mobiel contract bij Tele2. Niets te klagen trouwens, ben altijd netjes geholpen en de prijs is goed.

Maar ik zit nu met de volgende situatie. Vorig jaar zomer heb ik twee nieuwe contracten afgesloten bij Tele2. (Voor mijn man en mij) Voor 24 maanden, en allebei een smartphone erbij.

Nu zijn we verhuisd van Amersfoort naar Kesteren en sinds dien is de dekking echt vreselijk. Mobiel internet doet het gewoon NIET en bellen of gebeld worden is drama. Verbinding valt weg je verstaat de ander bijna niet.
Dit is in het hele dorp zo, dus niet alleen in onze wijk.

Ik heb hierover een klacht ingediend bij Tele2. Geen probleem, ze hebben echt geprobeerd te helpen, gratis nieuwe simkaarten. Instellingen controle maar het probleem blijft. Tele2 snapt het niet, want ze weten dat de dekking niet goed is, maar ze begrijpen niet (en ik ook niet) waarom mijn vriendin wel kan bellen en internetten met haar T-mobile abonnement. Want Tele2 gebruikt het T-mobile netwerk.

Anyway, Tele2 komt nu met het volgende aanbod. We mogen het contract verbreken. De dagwaarde van onze toestellen (Samsung Galaxy SIII i9300 en een Samsung Galaxy SIII mini i8190) worden per stuk geschat op €113 dagwaarde. Dus voor €200 mogen we ons abonnement verbreken en mogen we de nummers houden, en overbrengen bij een andere provider.

De rest staat in de reacties...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een abonnement bestaat uit twee componenten. Ten eerste de levering van de belminuten etc. Als ze die op jouw huisadres niet kunnen leveren, hoef je daar niet voor te betalen. Daardoor is het goed mogelijk om tussentijds het contract te ontbinden. Jouw contract bevat echter ook een financiering voor je smartphones. Over het algemeen wordt dat niet zo benoemd en dan hebben ze voor mijn gevoel geen poot om op te staan. Je neemt immers belminuten e.d. af en niet de telefoons. Dat staat zo in jouw contact. De reden dat ze dit niet benoemen is omdat je veel teveel voor je telefoons betaald. Dit kan worden gezien als rente, maar ook een ongunstige waarde die Tele2 aan het toestel hangt. Op het moment dat het een lening o.i.d. betreft, moeten ze namelijk toestemming van de Nederlandse Bank krijgen en zitten ze aan maximale rentes e.d. vast. Ik heb eerder een situatie bij Vodafone gehad waarbij ik een verandering aan de algemene voorwaarden niet accepteerden. Mijn abonnement liep toen pas twee maanden. Mijn telefoon mocht ik houden, want die was geen onderdeel van het abonnement. Dus, kijk dus goed na wat jouw contract is met Tele2 voor je het aanbod accepteert.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100