Hoe kan het dat ik alleen in de buurt van Wifi een Watsapp kan versturen?

Een bekende van mij kan in de Eifel nog een Watsapp versturen en ik alleen als ik in de buurt van WIFI ben, moet ik iets omzetten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
1K
capthavoc
9 jaar geleden
wat gebeurd er als je buiten wifi bereik whatsapp gebruikt ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het komt niet aan!!! Pas als ik in de buurt van WIFI zit!!!
capthavoc
9 jaar geleden
ok dus hij blijft zeg maar hangen zonder fout melding ?
ben je in het buitenland ? misschien moet je dan data roaming aanzetten ?
weet niet of dat duur is en hoe dat werkt met je abbo dus pas er mee op
want vanuit het buitenland kan het wel behoorlijk wat kosten
want dat gaat volgens mij niet van je gewone bundel af maar wordt apart berekend.

Het beste antwoord

Ik mis wat info in je vraag.
Die vriend van jou kan appen in het buitenland, overal eigenlijk, maar jij niet.

Heb je het dan ook over jezelf in het buitenland of heb je dat probleem ook in Nederland?

Indien je dit alleen in het buitenland hebt: Data roaming aanzetten, dan kan je internetten (dus WhatsApp) gebruiken in het buitenland. Let op want dit kan behoorlijk veel geld kosten. Het kan in sommige gevallen voordeliger zijn om tijdens een vakantie een data bundel buitenland te kopen bij je provider. Meestal krijg je bij binnenkomst in het buitenland een SMS waarin staat hoe dat moet.

Als je het in Nederland ook hebt, heb je dan wel een internet abonnement (data bundel)? Of heb je alleen bellen en sms-en?

Als je wel een data bundel hebt, kijk dan eens of je deze wel goed hebt ingesteld in je telefoon. Staat het bijvoorbeeld wel aan?

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je geen data bundel hebt, kan je niet internetten zonder wifi. En verklaard dat het probleem. In uitzonderlijke gevallen kan het wel...en krijg je een dikke rekening gepresenteerd die in de honderden!!! Euro's kan lopen.

Dat is bij mijn man gebeurd. Hij had een data bundel afgesloten, maar de provider was vergeten dit in het systeem te zetten. En ineens werden wij beiden afgesloten van mobiel bellen en dergelijke. Stond een factuur open van €500. Dit is door de provider recht gezet.

Toegevoegd na 4 dagen:
Bij bepaalde providers waaronder Simyo moet je eerst "internetten in het buitenland" aanzetten op "mijn Simyo"

Zo iets zou het dus ook nog kunnen zijn.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Och hier schrik ik wel van. Nee ik heb het alleen als ik in het buitenland ben!!!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Heb nog iets toegevoegd aan het antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor de uitleg. Ik was afgelopen weekend in de Eifel een kennis kon wel internetten en Whatsapp versturen en ik niet. Hij zei dat hij een Duitse kaart had!!! Dus daar ga ik eens voor kijken!

Andere antwoorden (2)

dit komt doordat als diegene een abbonnement heeft, je overal kunt whatssappen. nou neem ik aan dat die bekende daar op vakantie was en toen ge'apt heeft. dit komt doordat je je mobiele gegevens kunt aanzetten. dan kun je internetten op kosten van je prepaid beltegoed. die data wordt dan van je prepaid afgehaald.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mensen met een android-telefoon kunnen whatsappjes sturen zonder internet. Deze berichten worden dan verstuurd op het moment dat zij internet hebben, je drukt dus wel op verzenden, maar in feite verzend je nog helemaal niks. iPhone-gebruikers moeten wachten op een stabiele internetverbinding, voordat zij de knop "verzenden" überhaupt krijgen. Ik denk dat dit is wat je bedoelt!