Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het slim om een buitenlandse simkaart te kopen voor mijn drie maanden stage?

Ik vertrek 1 september naar Engeland voor drie maanden (tot eind november) om daar stage te lopen voor mijn opleiding. Ik wil natuurlijk wel mijn familie en vrienden kunnen bereiken en het liefste vooral via Whatsapp en Skype. Ik heb daar internet voor nodig en ik zal ongetwijfeld ook nog wel bellen en sms'en. Nu heb ik met mijn mobiele provider (Ben) gebeld en ze kunnen me geen speciaal buitenlands bundel aanbieden. Wat ze ook niet kunnen is mijn abonnement tijdelijk pauzeren, of verlagen. Ik heb een twee-jaars abonnement, waarvan ik nu al op de helft ben.

Ik zit er aan te denken om in Engeland een prepaid simkaart te kopen en die in mijn telefoon te doen. Mijn telefoon is simlock vrij dus dat zou moeten kunnen en die vrouw van de Ben klantenservice zei dat dit ook wel kon. Maar is dit slim? Het lijkt mij wel prettig want zo sta ik niet voor onverwachtse kosten. Mijn abonnement blijft gewoon hetzelfde (ik maak daar dan geen gebruik van) en prepaid kan je niet meer gebruiken als het op is, dus dat is ook binnen de lijntjes.
Maar misschien kan ik beter iets anders doen en heeft iemand van jullie precies het idee wat ik zoek. Zijn er misschien Nederlandse regelingen met abonnementen die ik zou kunnen krijgen voor een tijdelijk buitenlands bel-/sms-/internet bundel? Wie kan me wat informatie verstrekken, want ik heb inmiddels zoveel websites gezien dat ik niet meer weet waar ik moet kijken...

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt inderdaad een prepaidkaart kopen, maar of het slim is hangt helemaal ervan af hoeveel je wilt bellen en hoe duur mb's daar zijn of hoeveel toegang je hebt tot wifi.

Destijds heb ik met een vriendin van mij, die tijdelijk in het buitenland verbleef, veel ge-appt en skype via mobiel. Beiden kan dit op Wifi, dus was gratis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding