Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

abonnement op naam ander

ik had een abonnement op naam van een ander. de rekening werd betaald door mij, en die werd door bellen in het buitenland afgesloten. wie draait er nou op voor de kosten? heel zwart/wit. wie is de verantwoordelijke voor deze rekeningen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
694

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Officieel gezien is degene op wiens naam het contract staat verantwoordelijk. Jij dus niet. Als jij wél degene bent die de aansluiting gebruikte, vind ik persoonlijk dat jij hier je verantwoordelijkheid in moet nemen. de persoon op wiens naam het staat kan in de problemen komen door deze situatie. Denk aan incassobureaus e.d. als er niet betaald wordt. Om de aansluiting opnieuw te activeren moet ook betaald worden. Als jij dat niet doet, moet die ander daar dus voor opdraaien en dat lijkt me niet terecht. De provider zal in dit geval enkel de persoon verantwoordelijk houden die op het contract staat. Ongeacht of hij/zij de aansluiting ook daadwerkelijk zelf gebruikte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn idee +

Andere antwoorden (3)

Onduidelijk verhaal.

Je had een telefoon abbo waarvan je gebruik maakt. Die stond op naam van een ander. Verder ga ik ervan uit dat je er onterecht gebruik van hebt gemaakt in het buitenland ?

Neem dan je verantwoordelijkheid, en betaal de kosten.

Verder, neem een eigen abonnement en voorkom problemen in de toekomst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er vanuit gaande dat ik je vraag goed begrijp. Iemand in het buitenland heeft op zijn naam een abonnement afgesloten. Wel op jouw adres en ook als factuur adres.
Dan is formeel de te naam stelling van belang. Jij kunt zeggen dat je dat abonnement niet hebt afgesloten.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Wettelijk gezien de ander, moreel gezien ; JIJ.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding