Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet gebeld word in het buitenland?

Ik wil mijn telefoon meenemen naar het buitenland.
Wil alleen niet gebeld worden, kan op de camping wel gebruik maken van de wifi.
hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
10.6K

Antwoorden (6)

De telefoon niet aan hebben staan. Laat alle bellers een voicemail te horen krijgen.
Amadea
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Plus. Simpel toch?
Reddie
9 jaar geleden
Overigens, waarom neem je je mobieltje uberhaupt mee.
Voor noodgevallen zijn er ook in het buitenland telefoons.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
of niet opnemen
Amadea
9 jaar geleden
Dan word je wél gebeld, Jan Last!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet wel uitkijken:
Als je telefoon zich in het buitenland bevindt, moet jij zelf het buitenlandtarief betalen voor het gesprek met de voicemail!
Je kunt je telefoon op vliegtuigstand zetten en alleen de Wifi daarna inschakelen. Kun je niet gebeld worden en toch gewoon internetten enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij vliegtuig modus staat ook de wifi uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee bij vliegtuigmodus kun je de Wifi gewoon aanzetten, klopt dus niet wat je zegt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, je hebt gelijk. Excuses.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
;-)
Reddie
9 jaar geleden
Als je uit huis vertrekt, maar toch alleen bezig bent met de dingen die je thuis doet. Waarom blijf je dan niet gewoon thuis.
Min.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet mijn vraag he Reddie is geef alleen antwoord op zijn vraag, wat kan ik daar aan doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er van uit gaande dat VS een iPhone heeft. Een Android toestel, heeft die ook een vliegtuigmodus? En kan wifi daar aan in de vliegtuigmodus?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ook op Android en ook op een Windows telefoon.
In de instellingen van je telefoon onder oproepen "Inkomende oproepen" tijdelijk blokkeren in het buitenland. Dan gaan alle inkomende oproepen naar de voicemail. Je kunt dan wel bellen indien nodig. Zet voor de zekerheid ook data-roaming uit. Anders gaat je telefoon contact maken met het buitenlandse 3G netwerk (en ook zonder internet/apps te gebruiken wordt er data uitgewisseld = kosten).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Daarnaast kun je bij sommige toestellen VIP's wel toestaan je te bellen. Ook wel fijn bij noodgevallen ;-)
Gewoon je simkaart uit het toestel halen en een lokaal prepaid kaartje kopen. Dat nr geef je gewoon door aan ouders en vrienden. Via televergelijk kunnen ze dan 0900 nummers zoeken om je goedkoop te bellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt de roaming uitschakelen en bij instelling inkomende oproepen blokkeren. Verder kun je ook de simkaart eruit halen. (Dan kun je ook geen tancodes ontvangen) je kunt ook instellen dat alle oproepen direct worden doorgeschakeld naar je voicemail of eventueel naar een ander (buitenlands) telefoonnummer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je mobiele netwerk uitzetten.
Dan kun je nog op wifi