Apple heeft nog steeds ondersteuning voor de iPhone 3, dus ik zie niet in dat dit op korte termijn zal stoppen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De iPhone 3 wordt al heel lang niet meer ondersteund. De 3GS ook niet meer...

Overigens zit het meer in de updates van iOS die wel of niet geschikt zijn voor een telefoon. De iOS versie 7.1 (en hoger) die nu uit zijn nog wel te updaten op een iPhone 4. Verwachting is dat zodra iOS 8 uitkomt (mogelijk met de iPhone 6) deze niet meer te downloaden is op de iPhone 4.

Wanneer je apps dan ook niet meer werken is nog niet duidelijk, ook apps die je nu bijwerkt werken vrijwel zonder uitzondering ook op iOS 5 (zo werkt bv whats-app niet meer op een versie lager dan iOS5 - en daarmee niet meer op de 3/3G/3GS).

Je kunt ook na die tijd gewoon je iPhone 4 blijven gebruiken, alleen kun je nieuwe versies van iOS niet meer downloaden en komt er een moment dat apps niet meer werken (omdat ze minimaal een hogere versie van iOS nodig hebben).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de nieuwste update die op dit moment beschikbaar is voor de Iphone 4, is ook de laatste update voor de Iphone 4, hierna zal je niet meer kunnen updaten naar bijv. IOS 8