Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom werkt de simkaart in mijn mobiele telefoon nief?

Mijn vader heeft een nieuw mobiel gekocht met een nieuwe simkaart erbij, alleen met hetzelfde nummer als zijn oude simkaart. Nu heb ik zijn oude mobiel met de oude simkaart, alleen kan ik er niet mee bellen etc omdat er "geen signaal beperkte dienst" staat. Is deze simkaart geblokkeerd of wat moet ik doen om hiermee te kunnen bellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
649
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een nieuwe simkaart aanvraagt, wordt de oude altijd geblokkeerd. Als je beide kaarten, en dus ook beide abonnementen, naast elkaar zou kunnen gebruiken, zou je immers twee gelijke abonnementen hebben terwijl je er maar voor één betaalt. In dit geval is er ook nog sprake van nummerbehoud, dan zou je twee telefoons en twee simkaarten hebben met één en hetzelfde nummer. Dat kan niet. Je kunt de telefoon - mits simlockvrij - gewoon gebruiken natuurlijk, maar dan moet je wel zelf een ander simkaartje hebben.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als hij het nummer van zijn oude simkaart heeft behouden, dan is de oude simkaart onbruikbaar geworden. Je zult dus een nieuwe moeten kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, bedankt voor het beantwoorden!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding