Waarom werkt de simkaart in mijn mobiele telefoon nief?

Mijn vader heeft een nieuw mobiel gekocht met een nieuwe simkaart erbij, alleen met hetzelfde nummer als zijn oude simkaart. Nu heb ik zijn oude mobiel met de oude simkaart, alleen kan ik er niet mee bellen etc omdat er "geen signaal beperkte dienst" staat. Is deze simkaart geblokkeerd of wat moet ik doen om hiermee te kunnen bellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een nieuwe simkaart aanvraagt, wordt de oude altijd geblokkeerd. Als je beide kaarten, en dus ook beide abonnementen, naast elkaar zou kunnen gebruiken, zou je immers twee gelijke abonnementen hebben terwijl je er maar voor één betaalt. In dit geval is er ook nog sprake van nummerbehoud, dan zou je twee telefoons en twee simkaarten hebben met één en hetzelfde nummer. Dat kan niet. Je kunt de telefoon - mits simlockvrij - gewoon gebruiken natuurlijk, maar dan moet je wel zelf een ander simkaartje hebben.

Het beste antwoord

Als hij het nummer van zijn oude simkaart heeft behouden, dan is de oude simkaart onbruikbaar geworden. Je zult dus een nieuwe moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, bedankt voor het beantwoorden!