Vodafone | Twee jaar later factuur een factuur?

Beste,

Ik heb een contract gehad bij vodafone. Deze ging ik beeindigen omdat ik naar het buitenland zou verhuizen.
Ik heb op januari 2011 gebeld met ze en vroeg ze of het nummer per 1 februari (1 maand opzegtermijn) omgezet zou kunnen worden naar een PREPAID kaart.
De telefoniste bevestigde dit, maar omdat ik weet dat ze zich niet altijd aan hun woord houden heb ik ook een brief verstuurd.
Eind februari verhuist. Toen twee maanden in het buitenland gezeten en daarna weer even op vakantie naar mijn ouders in Nederland.
Ik kom thuis en wat blijkt? 500 euro factuur?
Ik heb ze meteen een mail gestuurd met dat dit niet kan en hoe belachelijk ik dit vind. De persoon die mijn email beantwoorde dat het contract is omgezet naar een 0 uren abbonement en daardoor de kosten zijn gemaakt in het buitenland (data). Ik weet dat mijn tel aanstond, en ik gebruik maakte van wifi, maar het is nou eenmaal een feit dat wifi overschakeld naar 3g als het niet goed bereik heeft (ook niet slim geweest om dataroaming uit te schakelen).
Ik heb dus aangegeven dat ik in januari heb aangegeven dat ik niet om een 0 uren contract/abbo heb gevraagd, maar om een prepaid, puur dat mensen mij - als ze mijn nieuwe buitenlandse nummer niet hadden - daar op konden bereiken.
Daarna kreeg ik geen bericht meer van ze. Nu, 2 jaar later, krijg ik een aanmaning met dreigingen voor incasso etc. Ik hou ze aan het lijntje met dat ik ga betalen, maar hebben zij hier recht op?
Alvast super bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
ronron1212
10 jaar geleden
Als je een prepaid abonnement had afgesloten had je een nieuwe sim kaart moeten krijgen. Die had je dan moeten gebruiken.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je sms of melding gekregen waarin werd aangegeven dat je data gebruik over een bepaalde limiet ging. Als je die hebt beantwoord met ja of doorgaan. Staan ze in elk geval heel sterk. Dat zullen ze kunnen bewijzen. Dat er bij opzegging of omzetting iets fout zou zijn gegaan zullen ze waarschijnlijk ook weerleggen Adv de algemene voorwaarden. Bewijs daar zal het om gaan. Heb je dat niet, geb. jij een probleem.