batterij gaat razend snel leeg, hoe kan ik het oplossen? (note3)

Ik heb nu 3 weken een Galaxy Note 3. Sinds een paar dagen gaat mijn mobiel super snel leeg. Als ik er niks mee doe en wifi etc uit heb staan gaat hij binnen 4 uur van 100% naar 70%. Als ik kijk bij mij batterij gebruik kijk staat er ook dat het android-systeem 55% van mijn batterij gebruikt. Hoe kan ik dit oplossen?

Toegevoegd na 3 uur:
Zoals u ziet gebruikt mijn batterij 55% door het Android - systeem. is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
10.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hi Zet de spaarstand aan en de helderheid automatisch en verwijder overbodige apps en als klaar bent met internet of wat dan ook houd de middelste knop ingedrukt en druk op die prullenbak icoontje. Wn savonds wanneer je gaat slapen zet wifi en alle dingen uit behalve spaarstand. Zo hoop ik dat je van je mooie telefoon geniet mvg Dutchguy!

Antwoorden (4)

Veel batterij wordt meestal gebruikt door het scherm en door verbindingen. Probeer je scherm wat donkerder te houden bij veel gebruik. Probeer overige verbindingen als bluetooth en gps uit te zetten. Op samsung toestellen kan je ook taken beeïndigen als je je home toets ingedrukt houdt. Dit is ook aan te raden. Je hebt er namelijk niks aan als elke app die je een x hebt geopend blijft doorlopen. Je zou ook eens kunnen kijken voor een grotere batterij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Opzich geen verkeerd gebruikt voor jouw telefoon. Het volgende kan je doen om zo spaarzaam mogelijk met je batterij om te gaan:

- Kijk bij je instellingen naar synchronisatieprocessen die op de achtergrond meelopen. Wanneer je app's niet of nauwelijks gebruik kan je ze het beste niet de hele tijd laten synchroniseren.
- Beeldscherminstellingen niet op de meeste heldere setting zetten, dit zuipt batterij.
- Wifi-verbinding: Wanneer je buitenshuis geen gebruik maakt van wifi, zet dit dan buitenshuis uit. Anders blijft je telefoon de hele tijd zoeken naar andere netwerken.
- Zet zoveel mogelijk animaties/schermbeveiliging uit.
- Kijk bij je actieve processen welke processen er lopen. Ben je klaar met het spelen met je telefoon? Zet dan zo nu en dan eens alle actieve processen uit.

Je telefoon moet minimaal wel 24 uur meegaan op één accu bij intensief gebruik. Is dit niet het geval? Ga dan even terug naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee 54% is niet normaal, die van mij verbruikt ongv 4%. Dit ligt mogelijk aan je SD kaart, verwijder de kaart en kijk het een dag aan zonder SD kaart. Formatteer vervolgens je SD kaart via je mobiele telefoon of koop een nieuwe van de bekendere merken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou even op het bovenste Android-systeem klikken want dan krijg je meer informatie over het proces. Ik vind het een heel raar plaatje, hoe weinig heb je de mobiel gebruikt in die 4 uur? Want het wil nog wel eens voorkomen dat hij namen omwisselt en dat het bovenste Android-systeem eigenlijk gewoon je scherm is.
Verder, kill Facebook en Skype. Dat zijn echt battery-drainers.