Kan ik een iPhone simlockvrij in de VS kopen en dan hier gebruiken?

Vraag heeft niet echt uitleg nodig, lijkt me?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Ja dat is geen probleem. Je moet dan alleen een sim only abonnement afsluiten. 'Factory unlocked' ihones zijn alleen in Apple stores te koop.
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de Dollar gunstig staat, is het dan verstandig om te doen, of ben je dan meer kwijt door invoer- en transportkosten?
paulus811
10 jaar geleden
Ik heb onlangs een 5S gekocht voor omgerekend 530 euro (16GB). Omdat ik in New York werk had ik geen transport en invoerkosten, dus is het goedkoper dan de 699 euro die men in Nederland wil hebben (soms zie ik een aanbieding voor 649). Als je online bestelt ben je met de invoer, verzend en verzekeringskosten veel van het voordeel kwijt. Bovendien krijg je een Amerikaanse oplader, die is voor Europa waardeloos. Apple heeft weliswaar wereldwijde garantie, maar ik kan me voorstellen dat je discussies krijgt als je een beroep doet op garantie. Mijn advies is niet doen, tenzij je iemand kent die naar de VS gaat en er een voor je mee wil nemen en je het risico durft te lopen dat de douane in Nederland diegene er niet uitpikt om alsnog de invoerrechten + boete te betalen.