Hoe komt het dat mijn belwaarde zo snel op is bij gebruik van wifi?

Ik heb enkele dagen geleden mij voor het eerst een smartphone aangeschaft. Ik maak gebruik van een prepaidkaart van mobistar. Gisteren zette ik er 15 euro op, nu heb ik nog maar 10 euro. Ik heb twee smsjes gestuurd??!! Ik heb wel gebruik gemaakt van wifi (thuis), maar daar betaal ik al voor bij telenet. Hoe regel ik dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Ritsuka
10 jaar geleden
dan had je blijkbaar geen wifi, want dat is gratis

Het beste antwoord

Bij instellingen/netwerkverbinding, 3G en data roaming Uitzetten. Weer aanzetten als je het internet nodig is. Gebruik dit alleen als je het echt nodig hebt. En weet zeker dat als je thuis bent dat de phone ook daadwerkelijk je WiFi gebruikt en dat hij daarop is aangemeld. Dit is nl waar de providers van profiteren en waarom het goedkoop lijkt. Mensen gaan er niet bewust mee om en lopen er zo op leeg. Beste kan je een klein abbootje afsluiten. De voordeligste met onbeperkt 3G.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zorg ervoor dat je netwerkverbinding uit staat, anders zoekt de telefoon automatisch contact wanneer WiFi niet binnen bereik is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou als je je Wifi (van je telefoon) hebt uitstaan en je gaat toch op internet dan gaat de tel. automatisch op mobiel internet

Toegevoegd na 28 seconden:
En dit kost veeeel beltegoed