Kunnen al mijn gegevens (nummer en contactpersonen) van mijn oude simkaart naar mijn nieuwe micro simkaart overgezet worden en hoe?

Ik kocht vandaag een smartphone, maar helaas past hier enkel een microsimkaart in. Deze zat gratis bij de smartphone, maar heeft uiteraard een ander nummer.
Hoe kan ik mijn nummer en mijn abonnement van de oude simkaart behouden? Zou ik dat zelf kunnen oplossen of moet ik daarvoor teruggaan naar de winkel waar ik mijn smartphone kocht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan je simkaart knippen naar dat formaat. Had ik ook gedaan en werkt prima. Voor de zekerheid wel ff de contacten opschrijven op een blaadje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan je moet gewoon naar de phone house gaan of 'n andere telefoon winkel en dan vragen als ze hem willen knippen in het formaat van een micro-sim je hebt kans dat het een paar euro kost. Je kunt hem ook zelf knippen alleen kun je dan last krijgen van verbindingsproblemen en slecht bereik.

Het beste antwoord

Daar zijn een paar manieren voor.
Ook een beetje afhankelijk van het type toestel natuurlijk.

Je kan de contacten kopieren naar je pc/laptop ( bij samsung kan je daarvoor het programma kies gebruiken. )
Uiteraard werkt dat alleen tussen samsung en samsung.
Nokia heeft daar ook weer een eigen programma voor.

Je kan ook je contacten overzetten naar een Hotmail/outlook account van microsoft.
En vandaaruit alles automatisch terugzetten.
Is bewerkelijk, maar als je dit gewoon bijhoud kan je overal en altijd met elke smartphone je contacten synchroniseren. ( tenminste voor windows en droid, voor ios durf ik dat niet te zeggen ).

Sommige adresboeken hebben ook de mogelijkheid om een eigen backup te maken die je of mbv een sd kaart kan terugzetten of even op je laptop/pc zet mbv een usb.

Je kan ook naar de lokale telefoonboer gaan en daar alles laten overzetten.

Je kan ook een nieuwe simkaart aanvragen bij je huidige provider, dan behoud je ook nog het nummer.

Simkaartkopieerapparaatje, ( weet niet meer of ze er uberhaupt nog wel zijn ).
Dat is een klein apparaatje waarin je je simkaart steek, dit apparaatje maakt dan een kopie/backup van jou contactenlijst en deze lijst kan je dan zo weer op een andere sim terugzetten.
Ik heb zelf zo'n ooit eens gekocht bij de zeeman voor nog geen 4,-.

Zijn het maar een paar nummers, dan kan je ook nog eens overwegen om deze met een echte pen en op echt papier deze op te schrijven en dan handmatig in je nieuwe telefoon te zetten

Maar aan alles zit een grote maar.
Niet elke simkaart is meer geschikt om een telefoonboek bij te houden.

Simkaart knippen ( of laten knippen )
http://www.fixjeiphone.nl/iphone-algemeen/hoe-knip-ik-mijn-simkaart-in-een-micro-simkaart/