Welke kleuren van oude telefoonkabel waar in RJ11 en welke contactdoos?

Hallo,

Ik heb een een binnenkomende grijze telefoonkabel met 4 kleuren (rood, groen, wit, geel) en wil deze in een RJ11 fiche steken om deze te verlengen. Welke kleuren moet ik gebruiken en waar steek in die in die fiche? Deze moet dan in de belgacom contactdoos om van daaruit verder te verbinden. Is er een belgacom contactdoos waar ik die fiche rechtstreeks in kan steken?
Heb al veel gezocht, maar kom dikwijls tegenstrijdige dingen tegen...

Groeten,

Ignace

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
2.6K

Antwoorden (1)

Als ik het goed heb, dan heb je maar twee kabels nodig.
De rode en de groene komen in dit verhaal met elkaar overeen.
Dan heb je nog twee kabels over.
De witte en de gele.
Gelukkig kan en mag je hier even de mist mee ingaan zonder rampzalige consequenties.
Je hebt namelijk dan wel of geen verbinding.

Zie ook;
http://www.weethet.be/LTP_NTP_telefooncontacten.html