foutmelding samsung galaxy s2 bij opstarten na resetten, wat is er aan de hand?

ik heb een samsung galaxy s2 overgenomen en er was niets aan de hand totdat ik hem ging resetten om mijn eigen gegevens erin te zetten in plaats van die van de vorige eigenaar. hij ging toen ik op resetten drukte direct uit en opnieuw aan maar komt niet verder dan de typenaam met daaronder een geel driehoekje met een uitroepteken erin. hier blijft hij bij staan tot ik de batterij eruit trek. wat kan ik hier aan doen? wat is er aan de hand
?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Mijn vermoeden is dat je bootloader beschadigt is.
Dat is geen ramp.
Je moet alleen even wat meer stappen ondernemen.
Probeer eens om je toestel een echte harde reset te geven.
Niet vanuit het menu maar door je toestel op te laten starten in de recovery.
Schakel je toestel eerst uit
Daarna druk je gelijktijdig de volume knop up, de home knop en de aan/uitknop
Dan kom je in de recovery.
Met de volumeknop kan je hierin scrollen en met de home kan je zaken bevestigen.
Eenmaal in de recovery selecteer je eerst de cashwipe en vervolgens ga je naar de factoryreset.
Deze manier van resetten werkt grondiger dan als je dit vanuit android doet.

Mocht dit ook niet lukken dan kan je er voor kiezen om een nieuwe rom te flashen.
Je dient dan handmatig de correcte rom te downloaden ( SamMobile.com)
en het flashprogramma Odin.

Je start dan je toestel weer op net als in de recovery........,maar ipv volume up doe je dan volume down.
Je komt dan in de downloadmodus.
Start nu Odin op en selecteer vanuit Odin de gedownloade rom.
Daarna verbind je je toestel aan je computer en kan je de flash beginnen.
Let wel............ de hele procedure moet volledig doorlopen zijn.
Even te vroeg de stekker eruit en je toestel is voor altijd naar de digitale hemel.

Zie ook
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278
en
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1110160