Hoe kan het sluitergeluid bij de camera van de Samsung Galaxy Mega uit?

Ik zou graag het sluitergeluid van mijn camera uitzetten, maar kan nergens vinden hoe dit uit kan. Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Voorzover ik het kan nagaan kan dat niet uitgezet worden en ook niet zachter gezet worden. Mogelijk kan dat alleen d.m.v. een ingreep in de camera software. Maar dan moet je vrij diep in de systeem software veranderingen gaan aanbrengen die je niet zomaar zelf kunt doen.

Internationale wetgeving in verscheidene landen in de wereld hebben bepaald dat digitale camera's op smartphones verplicht voorzien moeten zijn van een sluitergeluid als verklikkingsmiddel zodat de gebruiker niet onopgemerkt foto's kan nemen waar dat niet gewenst is. Iedereen in de omgeving kan dus horen dat je foto's maakt!
Hetzelfde geldt voor het vrij luide 'bliepje' dat je hoort als je de videofunctie gebruikt en gaat filmen of de videocamera weer afzet.

Bij oudere smartphones van een aantal jaren geleden was het nog wel mogelijk deze geluiden uit te zetten. Maar toen bestond die verplichting nog niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke dank je wel! Begrijp ik idd ook wel.

Andere antwoorden (1)

Misschien je geluid uitzetten of bij het tandwieltje weet niet zeker ik heb die samsung niet