Wat kan ik doen om een eind te maken aan spooktelefoontjes?

Sinds een week word ik plm.2keer per dag gebeld en nadat de telefoon 4 keer is overgegaan stopt het bellen. Wanneer ik opneem, hoor ik niets.Op de display verschijnt het bericht :geen nummer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Krijg je ongewenste oproepen? Dan kun je ervoor kiezen om gratis je mobiele nummer te laten wijzigen. Bel daarvoor gratis de Klantenservice via 1200.
Anonieme beller
Word je anoniem gebeld? Noteer dan van minimaal 10 recente oproepen:
de datum
het exacte tijdstip
de inhoud van het bericht (als het om een voicemailbericht gaat)
Je moet de oproepen wel beantwoorden, anders kan het gesprek niet geregistreerd worden.
Stuur deze gegevens (en je adresgegevens en mobiele nummer) vervolgens naar overlastmobiel@kpn.com of naar:

KPN
t.a.v. KR (KPN-abonnement)
Postbus 13500
9700 EG Groningen

Wij nemen je klacht dan in behandeling. Als de beller een KPN- of Hi-klant is, krijgt hij een brief met het dringende verzoek te stoppen met bellen. In de brief staat ook dat zijn of haar naam en adresgegevens aan jou bekendgemaakt zullen worden als de overlast niet stopt. Als de beller klant is van een andere provider, vragen wij die provider om hem een soortgelijke brief te sturen.
Niet altijd traceerbaar
Het is helaas niet altijd mogelijk een ongewenste oproep te traceren, bijvoorbeeld als er via een telefooncel of een buitenlandse aansluiting gebeld wordt.

Callcenters en belcomputers
Callcenters bellen je namens bedrijven om je telefonische aanbiedingen te doen. Belcomputers laten je telefoon overgaan, maar vervolgens hoor je niets. Als je niet wilt worden gebeld door callcenters en belcomputers, dan kun je je aanmelden bij het Bel-me-niet-register.

Heb je een andere provider dan KPN, neem dan contact op met hen hoe je dit moet stoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niemand heeft het over kpn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, maar de andere providers zullen hier ook wel iets op bedacht hebben.

Andere antwoorden (1)

Dat heb ik in het verleden ook weleens gehad. Uiteindelijk bleek het aan KPN te liggen.
Er bleken 2 kabels te dicht tegen elkaar aan te liggen. Ik vond het een raar verhaal maar nadat KPN e.e.a. had hersteld, was het probleem opgelost.