Wat moet ik doen met een gecrashte Sony Xperia U?

ik kwam net thuis uit de regen en opeens krijg ik allemaal meldingen op mn telefoon, er staat: System UIDs Inconsistent. UIDs on the system are inconsistent, you need to wipe your data partition or your device will be unstable. Ik kan er helemaal niets meer mee, als ik iets probeer te openen staat er dat er een onverwachtse fout is opgetreden en moet ik het sluiten, als ik iets probeer te verwijderen valt ie zomaar uit en gaat vanzelf weer aan en begint alles weer opnieuw. Wat moet ik doen?? :0

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Dit soort crashes worden meestal veroorzaakt door Apps die slecht geprogrammeerd zijn of die opzettelijk zo'n crash willen bewerkstelligen. Heb je zo'n App onlangs gedownload dan heb je een probleem. Het simpelweg verwijderen van een verdachte app. geeft geen oplossing meer.

Het enige dat nu soelaas kan bieden is een compleet nieuwe flash van de firmware van de telefoon. De oude firmware moet dan overschreven worden door de nieuwe, verse firmware.
Hiermee verlies je dan sowieso alle data zoals je contactlijsten en de reeds geinstalleerde apps, foto's, video's, muziek enz.
Het voordeel is dat je dan wel dat alle (ook de schadelijke) software dan verwijderd zal zijn en je telefoon weer 'maagdelijk' als nieuw weer te gebruiken zal zijn.

Het flashen is geen eenvoudig karweitje om even tussendoor te doen. Je moet er voor zorgen dat in ieder geval de batterij 100% geladen is en in goede conditie. Verder heb je een pc nodig en een flashprogramma dat voor de Experia geschikt is, alsmede 'n geschikte usb kabel voor de verbinding met de pc.
De benodigde firmware kun je via de support vanaf de Sony Experia website downloaden als zip.bestand. Dit bestand moet je dan eerst nog uitpakken op je pc voordat je gaat flashen met het flashprogramma. (Let er wel op dat je de Nederlandse versie kiest)

Als de flash onderbroken wordt tijdens de procedure dan is de telefoon onherstelbaar beschadigd en is het niet meer mogelijk om deze nog te herstellen.
Laat zo'n ingreep dus over aan iemand die bekend is met procedure's als deze als je je zelf niet of onvoldoende capabel vindt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer een back-up te maken van je belangrijkste bestanden, en zet hem dan terug naar fabrieksinstellingen.