is het veilig om je simlock teverijderen?

Ik wil een nieuwe telefoon maar een niet simlock telefoon is aanzienlijk goedkoper.Is het verstandig en veilig om een nieuwe telefoon simlock vrij temaken ?en is het eenvoudig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Voor de een wel en voor de andere niet ! :) informeer daar waar men dat doet zeg op zeg de markt welke telefoon van welke provider tegen welke prijs simlock vrij gemaakt kunnen worden . Zodat je met met je keuze daar rekening mee kan houden . Na een jaar kan je zelfs je telefoon winkel binnen stappen en hen dat legaal laten doen . Het is zo dat een provider meebetaald aan jouw toestel in de hoop dat jij daar veel meegaat bellen zodat je op die manier weer geld binnen brengt . Voor wat hoort wat . In principe is iedere telefoon illegaal te ontlocken . Maar bij echt nieuwe toestellen kan het eerst een tijdje onmogelijk zijn . Dus pleeg informatie bij degene waar jij dat zou willen doen . Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ontlocken? Wat is dat?
En je kunt eigenlijk altijd je toestel ook zelf simlockvrij maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ontlocken is een andereoord voor simlock vrij maken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat is unlocken.
Toen ik mijn losse toestel kocht in een telefoon winkel, vroeg ik aan de verkoper of het toestel simlock vrij was. Hij gaf aan 'waarschijnlijk wel, maar zo niet kun je het altijd simlock vrij maken bij een telefoonzaakje, kost vaak een tientje'. Ik vroeg: 'ik dat niet gevaarlijk? Vervalt de garantie dan niet?' De verkoper zei van niet. Was ongevaarlijk volgens hem.
Bij de telefoon zat een briefje hoe ik via de aanbieder zelf het toestel simlock vrij kon maken, dat kostte meer dan een tientje (weet bedrag niet meer precies, maar was beduidend duurder). De verkoper zei dat het niet nodig was het via deze weg te doen. Of het daadwerkelijk zo makkelijk is, weet ik niet, mijn toestel bleek van zichzelf al simlock vrij. Succes met jouw toestel!