Is het beter om een smartphone te vergrendelen of juist niet?

Als iemand je smartphone steelt is het toch handiger om je telefoon terug te vinden, wanneer deze persoon ze kan gebruiken?

Wanneer er een apparaatcode op staat, zal de dief hem toch gewoon uitzetten en flashen?

Iedere android gsm kan toch worden geflashed en is nadien toch niet meer vindbaar?

Is het opgeven van een EMEI-code aan je operator om deze te blokkeren handig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Je telefoon moet je gewoon vergrendelen.
Immers er staan allerhande zaken op die een ander niets aangaan.
Is het niet voor je zelf dan wel voor al die anderen die in je contactlijst staan.
Niets is zo lul..g als ( fictieve naam ) Brenda door wild vreemden gebeld wordt of gemaild wordt omdat jij zo slordig was om je telefoon niet te vergrendelen.
Of dat je niet meer in je mail kan komen omdat die grapjurk je wachtwoorden heeft gewijzigd.
Dus JA vergrendelen dat ding, ten alle tijd.

Het gaat hem niet zo zeer om het terugvinden ( dit proces draait toch wel in de achtergrond door ) maar in het beschermen van je persoonlijke data.
Te denken aan wachtwoorden, mails nog maar te zwijgen extreem hoge telefoonrekeningen.

Bepaalde apps en diensten die op afstand je telefoon terug kunnen vinden zij allemaal geweldig, doch je hebt toch echt justitie ervoor nodig om het toestel daadwerkelijk terug te krijgen.
En die gaan echt niet zomaar bij iemand aanbellen om te vragen als zij hun telefoon willen teruggeven, omdat een één of andere app verteld dat het toestel zich daar bevind.
Beter zijn de diensten die op afstand jouw toestel compleet leegtrekken, immer je kan er met een gerust hart er van uit gaan dat weg ook echt weg is.

De apps die aan plaatsbepalingen doen zijn niet echt betrouwbaar, deze locaties zijn alle bij benadering.
Ook degene die op gps werken, deze zijn iets nauwkeuriger, sommige zelf op de 10 of 5 meter..............maar werkt niet in de hoogte, immers je dierbare telefoon kan wel 6 hoog in een flat liggen en dan?

Neen, gewoon vergrendelen.
En bij kwijting, op afstand wissen.
Immers de kans is zeer klein dat jij je kleinnood ooit terug krijgt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Flashen kan altijd, met of zonder vergrendeling.
Het is puur te bescherming van jou en andermans gegevens.
Deze worden bij een flash zowiezo overgeschreven.
Alleen wat er op een eventuele sd kaart staat niet, maar deze kan wel weer op afstand gewist worden.