Een gesprek op je mobiel gemist, je belt het nummer terug en het bestaat niet, hoe kan dit?

Twee berichten dat ik een gesprek met dit nummer gemist heb, toen ik terug belde kreeg ik te horen dat het nummer niet bestond. Hoe kan dit gebeuren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
2.5K

Het beste antwoord

Soms gaat er iets mis met het oversturen van de CLI (calling line identification - dat is het nummer dat jou op dat moment belt). Dan ontbreken er wat cijfers. Ook is het mogelijk dat er verkeerde cijfers doorkomen. Als jij dan dat nummer terugbelt, bel je niet het nummer dat jou heeft gebeld, maar het (verkeerd doorgekomen) nummer dat jouw mobieltje heeft doorgekregen.

Een andere mogelijkheid is dat de beller een systeem gebruikt waarmee ze zelf kunnen bepalen welk nummer er als CLI-informatie wordt meegestuurd. Ik heb zelf een abonnement op zo'n dienst. Ik heb daar zelfs wel eens geprobeerd of ik als "bellend nummer" de tekst 'Cryofiel' kon meesturen, en verdraaid: dat werkte! Toen ik mijn moeder belde, stond er daadwerkelijk 'Cryofiel' op haar scherm! Ook SMSjes hadden 'Cryofiel' als afzender. Als degene die jou belde expres of per ongeluk ook zo'n truc gebruikte, is het geen wonder dat je de beller niet kunt terugbellen.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je, dat klinkt allemaal logisch, vind het alleen niet zo handig voor mij in dit geval, geen idee wie nu gebeld heeft.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat klopt, dit is niet handig. Dit overkomt mij ook wel eens. Soms is het ook een echt onbekend nummer (geen CLI-gegevens), en dan spreken ze mijn antwoordapparaat niet in. En elke twee of drie dagen opnieuw proberen te bellen... Tja, die mensen zitten dan zichzelf in de weg.

Andere antwoorden (2)

Het nummer is onbekend!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het kan ook van zo'n "bedrijf" zijn dat je geld wilt aftroggelen door je terug te laten bellen. Ze bellen je, en verbreken snel. Als je dan terugbelt denk je dat je een in gesprek toon, of een ander geluid hoort alsof er geen contact is. dan blijkt later dat je een nummer belde wat heel duur was.
Dus beter dat soort onbekende nummers niet terugbellen