Heeft een dochter bedrijf hetzelfde bereik als het hoofd bedrijf voor mobiele telefonie?

Abbonement loopt bijna af, tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe dus.
Nu zit ik met een dublio tussen 2 providers, tele 2 en hollands nieuwe.

Tele 2 is een dochterbedrijf van T-Mobile. T-Mobile heeft hier in huis slecht bereik, bellen is buiten acceptabel maar binnen niet. Het gehele bereik is slecht hier in de omgeving.

Vodafone heb ik ervaring mee en is prima, maar betekend dat dat dochterbedrijf Hollands Nieuwe ook een goed bereik heeft hier?

Oftewel, is het bereik bij dochterbedrijven even goed/slecht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ja en nee en soms hangt het er van af :). Dit hangt af van hoe ze het hebben ingesteld. Ik weet dat de verhouding tussen Telfort en KPN is dat Telfort op een lagere prioriteit stond op het netwerk en dat ook Hi hoger stond dan Telfort (ik weet niet of Hi gelijk stond met KPN of lager).

Het bereik is in principe hetzelfde, aangezien je de beschikking hebt over hetzelfde netwerk. Op drukke plekken, zoals het voetbalstadion of tijdens een evenement, zou het kunnen dat mensen die direct bij de hoofdprovider een abonnement hebben, gewoon kunnen bellen, en mensen die bij een van de secundaire aanbieders zitten, of het budgetmerk, moeite hebben.

In de praktijk komt dat dus maar weinig voor. Tenzij je vaak op de voorgenoemde drukke plekken komt, zal het dus niets uitmaken in termen van bereik.