Dat is een klein geheugenkaartje.

https://www.google.nl/search?q=m,icro+sd&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=S3b7UcOjM6-O7QaN7IHQDQ&biw=1600&bih=764&sei=ZHb7UcP8HoGd7QbTvYCQAQ#um=1&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&hl=nl&tbm=isch&q=micro+sd&spell=1&sa=X&ei=ZHb7UdGBKMr07Ab8wICwBQ&ved=0CFEQBSgA&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.50165853,d.ZGU&fp=8215b019102477e9&biw=1600&bih=764

Toegevoegd na 41 seconden:
Een geheugenkaart is een stuk hardware waarop gegevens opgeslagen kunnen worden, in de vorm van dunne kaart. Hierin zit vrijwel altijd een flashgeheugen, maar soms een kleine harde schijf, zoals in de Microdrive. De geheugenkaart wordt vooral gebruikt voor digitale camera's en smartphones.

De SD-kaart is momenteel het meest gebruikte geheugenkaart in digitale camera's, mobiele telefoontoestellen, navigatie-apparaten, MP3-afspelers en andere draagbare media.