Is er een aanbieder van prepaid waarbij internetten onmogelijk is?

Ik heb een telefoon waarop ik dataroaming niet uit kan zetten* en nu ben ik dus op zoek naar een aanbieder van prepaid waarbij je online aan kan geven dat je je telefoon niet wil gebruiken voor het internet, zodat ik alleen nog maar kan internetten via WiFi netwerken. Ik heb namelijk nu vaak onverwachte kosten omdat mijn telefoon tijdens het WiFi-netwerk overstapt op het netwerk van mijn provider.

*Dataroaming/Internet kan dus echt niet uit, ik ben drie keer naar de winkel geweest en heb alles geprobeerd wat op internet staat, maar het kan dus echt niet, dus ga me alsjeblieft niet vertellen hoe ik dat moet doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Ritsuka
10 jaar geleden
welk merk en type telefoon heb je dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag ik mij ook af wat voor telefoon jij dan hebt waarbij je Dataroaming/Internet 3g/4g niet uit kunt zetten. Merk/type/provider? Gaat het hier om prepaid, en je kunt ten aller tijde je telefoon op vliegtuigstand zetten en WIFI inschakelen. Ben benieuwd welke oplichter jouw dit verteld heeft?

Het beste antwoord

Bij Simyo kun je inderdaad een prepaid simkaart bestellen met internet wanneer jij dat wilt. Zo kun je op http://www.sim-kaart.eu/sim-kaart-prepaid/ goedkope prepaid simkaarten met elkaar vergelijken. Het valt daar op dat providers zoals Tele2 en T-mobile nog niet echt ingespeeld zijn op de behoeften van de prepaid gebruiker vandaag de dag, prepaid is vrij duur te noemen bij deze providers.

Als je een dergelijke simkaart bij Simyo besteld krijg je redelijk wat gratis beltegoed en tevens kun je dan internet inschakelen wanneer jij daar behoefte aan hebt. Bijvoorbeeld 1 euro voor een gehele dag surfen (tot max 20 mb), of een gehele maand data gebruik tot max 200 mb voor 10 euro. Dit is geen abonnement maar te activeren per keer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij Symio kun je het uitzetten via de instellingen op hun site. Ze zeggen letterlijk: Het is mogelijk bij Simyo om zonder een internetbundel gebruik te maken van het internet. Wanneer je geen gebruik wilt maken van het internet dan raad ik je aan de optie 'Internet op je mobiel/MMS' uit te zetten via je persoonlijke pagina. Wanneer deze optie uitstaat kan je geen gebruik maken van het internet zonder WIFI.

bron: https://forum.simyo.nl/internet-62/internet-verbruik-zonder-bundel-12770/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ten aller tijden internet gebruiken zonder het ook maar uit te zetten via hun site, ALS je het uitzet kun je niet meer via 3g Simyo internetten (mobiel) maat nog steeds via WIFI OOK al je het aan laat staan en je telefoon geen data toegang meer toelaat , daar hoef je het niet voor op hun site uit te zetten. Enigste is dat je als je het uitzet via hun site je inderdaad niet meer gebruik kunt maken van mobiel internet als je buiten het bereik bent van een bekend WIFI punt.
Lebara, je koopt gewoon een sim-kaart, zet er beltegoed op. Er is geen internet, alleen via wi-fi. Het is ook nog goedkoop, als je 10 euro oplaadt krijg je 10 euro gratis in totaal dus 20 euro.