Is Android geschikt voor mensen met een visuele beperking?

Hallo,

Ik ben zeer slechtziend en ik ben aan het overwegen om van een iPhone over te stappen naar een Android toestel, maar kan ik op een Android ook het scherm inzoomen en grotere tekst krijgen?

Alvast bedankt voor reactie(s).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Jazeker Android heeft een voiceover, een vergrootglas en je kan je tekst en lettertype aanpassen naar hoe jij het wilt.
Maar op een iPhone kan dat ook het is maar wat je fijner vind
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank voor de reactie. Momenteel heb ik een iPhone, maar omdat ik de grootte van het scherm eigenlijk nogal klein vind overweeg ik dus om over te stappen naar Android. Maar om erachter komen of het voor mij ook prettiger werken is zal ik alleen weten door eens te kijken naar hoe het allemaal werkt en of ik er zelf prettig mee kan werken. Hartelijk bedankt voor de informatie.

Andere antwoorden (3)

ja dat kan zelfde als op iphone
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hoeft helemaal niet over te stappen als je makkelijk wil kunnen zoomen. Ga naar Instellingen - Algemeen - Toegankelijkheid en je ziet een scherm met het kopje Zien (zie mijn bijlage). Als je dat inschakelt, kan je met drie vingers navigeren. Drie vingers op het scherm is in- en uitzoomen. Met het vegen van drie vingers over het scherm kunt u navigeren waar u wilt.
(Schakel het in voor meer uitleg)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, veel android schermen zijn juist groter dus is dat mooi meegenomen. Daarnaast heb je ook een speciale functie om lettertypen groter te zetten.