Wat is het verschil tussen de HTC One X, HTC One X plus en de nieuwe HTC One (Arctic)?

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe telefoon, maar begrijp de technische details niet goed.
Het verschil dat me heel goed duidelijk is is dat de Arctic een goede smak duurder is. Maar is hij dat ook waard? Is het echt een heel duidelijke verbetering ten opzichte van andere HTC's?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

De HTC One X is de traagste, die heeft namelijk 1,5ghz Tegra 3 quad-core processor. De One X+ heeft een 1,7ghz quad-core, ook Tegra 3. De One daarentegen heeft een Snapdragon 600 1,7ghz quad-core processor dus merkbaar sneller door de nieuwe chipset.

Het ligt aan je gebruik of het een verbetering is of niet. Als je veel gaat internetten, games spelen, multitasken zou ik voor de One gaan. Als je een doorsnee gebruiker bent die soms internet, af en toe een spelletje speelt en een beetje aan het multitasken is is een One X(+) waarschijnlijk voldoende.

De 'echte kenner' of 'poweruser' zal het verschil echt merken en waarschijnlijk voor de One gaan, deze heeft tevens een aluminium unibody en dus een betere bouwkwaliteit dan de andere twee.

Wat ook belangrijk is, je moet rekening houden met hoelang je het toestel wilt gebruiken, of over hoeveel jaar koop je een nieuwe? HTC heeft de One S nog niet heel lang geleden uitgebracht en ze hebben nu al bekend gemaakt geen updates meer uit te brengen, tot grote teleurstelling van eigenaren van het toestel. Aangezien de One X en One X+ niet de nieuwste meer zijn loop je ook het risico dat HTC stopt met het updaten van deze toestellen. Ik zou dus ook naar andere merken kijken zoals Samsung en Sony. Bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S3 werd geleverd met Android 4.0 , heeft een update gehad naar 4.1.2 en krijgt er nog een naar 4.2.2. Dat is best netjes.