Waarom ontvangt mijn vriend in Spanje mijn sms niet?

Mijn vriend is deze week in Spanje voor vakantie. Ik heb hem 2 sms'jes gestuurd met 316 en dan het nummer, deze heeft hij blijkbaar niet ontvangen. Wat moet ik doen zodat hij ze wel ontvangt? En hoe werkt dat als ik straks in Tanzania zit en hij in Frankrijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Het is niet 316, het is 0031 en dan het telefoonnummer zonder de eerste 0.
Dus als het nummer 06-12345678 is, dan zou het nu 0031612345678 zijn

Daarom komt het bericht waarschijnlijk niet aan, omdat je de landcode verkeerd hebt.
En in andere landen is het hetzelfde, hij heeft een Nederlands gsm nummer, dus je gebruikt altijd die landcode.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niets op aan te vullen +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk is er wel iets op aan te vullen. ;-) Je kan beter de +gebruiken in plaats van de 00, als je straks in Tanzania bent werkt het anders namelijk niet meer. Het internationale toegangsnummer vanuit Tanzania is namelijk 000 Maar voor de rest gewoon een goedantwoord
Toevallig allebei een iPhone ? Had het zelfde met me vriendin omdat ie dan standaard iMessage wil gebruiken
Dat verander je bij instellingen-->berichten en dan stuur als sms aanzetten
En voor het nummer +31 niet alleen 31 maar dat maakt vanuit nl niet uit