Als je met 128kbps luistert, ontvang je elke seconde 128 kiloBIT.
in een byte passen 8 bits, dus 128 kilobit per seconde = 16 kilobyte per seconde.

Stel je luistert een minuut:
16 kilobyte per seconde * 60 seconde = 960 kilobyte per minuut

Omrekenen van kilobyte naar megabyte is delen door 1024:
960 kilobyte = 0.94 MB per minuut.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je luistert met 256kbps ontvang je natuurlijk 2x zoveel per seconde en dus ook per minuut. Maar onthoud: hoe hoger het aantal kbps, Des te beter geluid en des te meer mb's per tijdseenheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan, maar de geluidskwaliteit is minder. Maar afhankelijk van jouw persoonlijke smaak moet je kiezen tussen kwaliteit en dataverbruik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op die manier, dan ja. Het zou mogelijk zijn (mits tmobile niet teveel van je data afknijpt). Probeer het eens zou ik zeggen!

Andere antwoorden (2)

niks, radio luisteren is gratis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kost als je de oortjes bij je hebt en die inplugt NIETS.

Maar, ga je via het internet luisteren naar de radio kan de prijs voor de internetverbinding per provider en hoe de kwaliteit is (flink) verschillen.

voorbeeld; (geen waarheid)
Hoge kwaliteit bij Ziggo €0,09 p/m
gemiddelde kwaliteit bij KPN €’014 p/m