Mijn mobiel (S3) is nat en het beeld is paars wat moet ik doen?!

Ik heb ben pas nog uitgegleden op de golfbaan in een plas met mijn mobiel (S3) in mijn achterzak. Nu is mijn telefoon nat en als ik hem aanzet krijg ik paars beeld en soms valt het beeld uit voor even. Het duurde ongeveer 2 minuten nadat ik mijn mobiel uit mijn zak haalde en ik hem uit elkaar haalde. Ik heb alles droog gemaakt en mijn mobiel in een bak met rijst gedaan. Wat kan ik doen om mijn beeld weer normaal te krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
4.9K

Antwoorden (2)

Niks. Zodra je je telefoon aan zet als hij nat is, is het wel zo'n beetje afgelopen over het algemeen. Als je scherm paars is, zul je je scherm moeten (laten) vervangen, het zou ook nog best kunnen dat je moederbord naar de haaien is en dan zul je een nieuw moederbord moeten installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat doe je wanneer je telefoon nat is?
Je eerste gedachte zal zijn dat je mobiel nu verpest is en je hem kunt weggooien. Niets is minder waar: vaak valt de mobiele telefoon nog uitstekend te redden.
Hieronder een de tips hoe je te werk kan gaan.
1.Vanzelfsprekend is je eerste actie de telefoon uit de vloeistof halen. Het is belangrijk dat je dit zo snel mogelijk doet. Een mobiele telefoon zal na ongeveer 20 seconden vloeistof door laten lekken naar binnen toe.
2.Zodra je de telefoon hebt opgevist haal je als allereerste je batterij er uit. Dit is zeer belangrijk omdat de batterij stroom levert aan de telefoon en stroom en vocht gaan niet samen. Wanneer je de batterij niet meteen verwijdert kan er schade ontstaan aan de electronica van de telefoon.
3.Haal vervolgens de simkaart uit de telefoon.
4.Dep de batterij droog met keukenpapier en doe vervolgens hetzelfde met de simkaart.
5.Wikkel nu de gehele telefoon in keukenpapier en druk het papier aan, laat het keukenpapier al het vocht opnemen wat direct aan het oppervlakte van de telefoon zit.
6.Dep vervolgens de binnenkant van de telefoon voorzichtig droog. Schud de beide delen zodat er zoveel mogelijk vocht naar buiten komt en dep steeds droog, totdat er geen vocht meer uit komt.
7.De volgende stap is een pot opzoeken, deze vullen met ongekookte, droge rijst. Zet vervolgens beide delen van de telefoon in de pot met witte rijst en laat dit zo staan. De rijst absorbeert het vocht binnen in de telefoon. De batterij en de simkaart niet in de rijst stoppen! Deze leg je apart zolang de telefoon aan het drogen is.
8.Nu komt het belangrijkste: geduld, en wel minimaal 72 uur. Laat de telefoon zo lang in de rijstpot zitten. Laat je er niet toe verleiden om bijvoorbeeld na een dag al te kijken of de telefoon het nog doet, er is grote kans dat de telefoon nog niet vochtvrij is en het plaatsen van de batterij kan het toestel alsnog beschadigen.
9.Na 72 uur kun je het toestel uit de pot met rijst nemen. Plaats de simkaart en de batterij terug en zet de telefoon aan. In de meeste gevallen zal de telefoon nu weer werken. Soms kan er nog wel vocht in het display achterblijven, maar dit heeft geen effect op het wel of niet werken van de telefoon.
10.Werkt de telefoon nu niet, ga dan naar een telefoonwinkel. Soms is alleen de batterij kapot en hoeft alleen deze vervangen te worden. Wanneer het echt de telefoon is, dan kan er soms toch nog gerepareerd worden.

Voor het laatste punt: zie de bron