Er is water in de voorcamera van mijn mobiel gekomen en hij doet het niet meer, wat moet ik doen?

Gister lekte mijn tas en mijn mobiel lag daar ook in, nu is er water in de voorcamera van mijn mobiel gekomen. Ik heb geprobeerd om het te föhnen, maar dat hielp niet want het water zit echt onder het scherm. Een nieuw mobiel kopen zou ik vervelend vinden omdat dit mobiel nog niet zo oud is.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
2.5K

Antwoorden (2)

Een mobiel die nat is geworden moet je eerst een paar dagen in de droge ongekookte, dus niet voorgekookte rijst leggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar kun je de telefoon niet helemaal IN leggen paho. Wel in de rijst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt misschien de telefoon EN de vochtvreter in een afgesloten plastic zak doen maar heel de wereld weet dat rijst heel goed werkt.
Ja ik heb hier ervaring mee. Ik heb ooit een telefoon in een toiletpot laten vallen.

Wat je minimaal wilt doen is zoveel mogelijk openingen creëren op je telefoon. Dus. batterijklep eraf, batterij eruit micro-sd slot openen. enz. Daarna een poos laten drogen of voorzichtig föhnen. Let op een föhn kan best heet worden. Dat lijkt me niet goed. Wind en een beperkte warmte lijkt mij beter dan puur hitte. Dit werkte voor mij.

Wat je maximaal kunt doen is je telefoon helemaal open schroeven. Via YouTube kun je vaak zien hoe dat moet bij jouw model telefoon. Het vergt echter wel wat talent om het weer in elkaar te krijgen. Dus als je niet zo schroef begaafd bent dan kun je dat beter over laten aan een professional.