Als je een simlockvrij toestel koopt krijg je dan wel een nummer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een toestel heeft geen nummer. Een simkaart wel.
Simlockvrij wil zeggen dat toestel alle simkaarten zal accepteren.

Antwoorden (2)

Een nummer zit niet op een toestel, een nummer zit op een SIM-kaart.

Als jij dus een simlockvrij toestel koopt, koop je alleen een toestel. Dan heb je geen nummer. Je zult apart een SIM moeten kopen om ook een nummer te hebben.

Het voordeel van een simlockvrij toestel is dat je er een willekeurige SIM van een willekeurige aanbieder in kunt doen.

Cryofiel
10 jaar geleden
Een telefoon heeft alleen een zogenaamde imei nummer, dit is echter geen telefoonnummer.

Een telefoonnummer verkrijg je door een SIM-kaart aan te schaffen. Dan kun je denken aan een sim only of een prepaid bundel. De simkaart dient als identificatie middel en geeft dus het identieke telefoonnummer. Voor meer informatie over de werking en geschiedenis van de sim-kaart kun je hier terecht: http://www.sim-kaart.eu/simkaart-geschiedenis/ Voor aanbiedingen voor een sim only kun je zowel op www.simonly.nl als www.sim-kaart.eu kijken.