Ik ga over mijn mobiel abonnoment heen zonder te vaak te bellen of te smsen, Hoe kan dit?

Ik heb een xperia S abonnoment met 500 MB, 200 sms en 200 bel minuten voor de eerste jaar 28 euro per maand en de tweede jaar 38 euro. Maar ik ga gek genoeg over mijn abonnoment heen zonder dat ik te veel bel of sms?
Ik gebruik af en toe mijn navigatie maar daar blijft het? Kan ik enige instellingen aan hebben laten staan wat toch geld kost? of moet ik juist mijn wifi vaker aan laten staan?

Sorry voor de kinderachtige vragen maar het is mijn eerste abbonoment en ik ben ruim 105 euro over mijn abbonoment heen gegaan. En het is ONMOGELIJK dat ik zo veel heb gebeld/gesmst.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je in het buitenland geweest? Het kan ook je internet zijn dat voor de hoge kosten zorgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zet je internet uit, als je het niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en hoe zet ik mijn internet uit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelfde manier als hoe je het ooit aan hebt gezet. Je 3G zet zichzelf niet uit tenzij je in de buurt bent van een Wifi Hotspot of je eigen modem. En zelfs al ben je daarbij in de buurt, dan zal je telefoon nooit uit zichzelf Wifi aanzetten. Als het aanstaat zal het wel daarnaar overstappen.

Het beste antwoord

Je weet natuurlijk precies hoe vaak je belt en SMS't, maar je data-verbruik kan oplopen zonder dat je het in de gaten hebt.
Navigeren is heel erg kostbaar voor je dataverbruik (de landkaart zit niet in je mobieltje maar wordt online ingeladen).
Als je mail-programma telkens contact maakt om je mail op te halen, kost dat veel dataverkeer.
Een hoop andere app'jes maken ook gebruik van internet zonder dat je het weet.
Dus het is belangrijk om je dataverkeer uit te schakelen wanneer je niet in de buurt van een WiFi bent, en het alleen aan te zetten wanneer het niet anders kan.

Toegevoegd na 44 seconden:
PS: als je een gespecifieerde rekening opvraagt, dan weet je het.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!