Hoe is een telkens anoniem bellend nummer (spreekt onverstaanbare website in) te stoppen?

Ik word de laatste paar dagen steeds mobiel gebeld door een anoniem nummer.
Wanneer ik opneem, is er 4 seconden volledige stilte en daarna wordt er opgehangen. Het maakt hierbij niet uit of ik iets zeg in de telefoon of niet, het blijft 4 seconden, telkens weer. Ik word meestal gebeld tussen 12.00 en 15.00 uur en dat dus elke dag.

Wanneer ik niet opneem, blijft de telefoon overgaan tot de voicemail en dan wordt er door een volwassen vrouwenstem een half onverstaanbare website ingesproken. Van het redelijk verstaanbare stuk zijn de volgende verschillende dingen te maken (ik zet ze tussen aanhalingstekens voor het duidelijke onderscheid en de puntjes zijn onverstaanbare stukken): ''g...spreekjeniet.nl'', ''g...-niet.nl''. Het woord wat begint met een g bestaat trouwens uit 2 lettergrepen die niet te verstaan zijn. De opties zijn gebaseerd op de klanken die ik hoor en daardoor zijn er vast nog wel andere opties mogelijk. Bovenstaande opties dacht ik namelijk te verstaan, maar het is niet 100% goed te verstaan dus.
Ik heb al gegoogled naar de websites, maar zonder resultaat.

Ik zou dus bij deze aan iedereen die dit leest willen vragen hoe dit te stoppen is en of mensen enig idee hebben hoe ik bij die website kan komen en of ik daar überhaupt wel moet komen (virus ofzo?).
Ik ben trouwens al een lange tijd ingeschreven bij het bel-me-niet-register, al lang voordat dit begon.

Alvast bedankt voor het lezen en/of beantwoorden!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1.8K

Antwoorden (2)

Telefoonaanbieders kunnen zien welke mensen anoniem bellen. Krijgt je een anoniem telefoontje? Vraag dan aan je telefoonaanbieder of hij kan achterhalen wat het nummer is. Gebruik hiervoor de voorbeeldbrief op ConsuWijzer, de website van de overheid. Bij sommige aanbieders kunt je deze telefoonnummers laten blokkeren.
Pieter2011
10 jaar geleden
Gewoon opnemen en onmiddellijk afduwen, het kost hun geld en bereiken niets waardoor ze het vlug zullen opgeven. Ik heb dit ook een aantal dagen gehad.
Niet laten open liggen want als dit uit het buitenland komt kost het u ook geld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een telefoontje uit het buitenland kost jou geen geld, tenzij je zelf in het buitenland bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet in NL maar in BE betaald u zelf tot aan de grens en de roaming is op kosten van de beller.