hoeveel geheugen is zinvol in een gsm en wat voor snelheid moet dan het micro sd-kaartje hebben?

ik heb een xperia ray gsm gekocht met 1GB geheugen. nu wil ik dit uploaden. is 4GB zinvol en men zegt hoe sneller de micro sd-kaart, hoe minder vertraging op je toestel? wie weet hoe dit zit en hoe 'snel' je kaartje dan moet zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

De snelheid van de kaart is één ding, maar als je smartphone niet snel genoeg is, maakt het geen donder uit. De Xperia Ray is een toestel aan de onderkant van de markt, dus daar kan een besparing zitten. Jouw toestel is in staat om te filmen met een resolutie van 720p. Dan is class 4 qua schrijfsnelheid al voldoende.

Let wel dat een aantal fabrikanten de leessnelheid gebruiken voor de Class aanduiding. Dit omdat deze dan hoger uitvalt. Op de onderstaande site zijn de snelheden van kaarten die hier goed verkrijgbaar zijn getest op daadwerkelijke snelheden.

Je hebt in jouw toestel 1 GB aan opslagruimte waarvan 300MB daadwerkelijk beschikbaar is. Je kan dus niet zonder een MicroSD kaart omdat de meeste apps die 300MB al snel zullen vullen. Bespaar hier dus niet al te veel op en ga het liefst meteen voor 8GB of zelfs 16GB. Jouw toestel kan maximaal 32GB aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als eerste de snelheid van een micro-sd maakt voor een telefoon bijna niks uit. Die ene seconden kan je wel wachten denk.

Ten tweede : hoeveel GB handig is hangt er vanaf wat je er allemaal mee wil gaan doen. Ga je het alleen gebruiken voor foto’s dan kan 4 genoeg zijn . Maar wil je films op je telefoon kijken/zetten dan zou ik voor meer kiezen zoals 8gb , 16 of misschien zelfs 32.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor een telefoon is minimaal Micro SD Class 6 aanbevolen. Lager zou ik niet gaan als ik jouw was. Class 10 is trouwens niet meer zo duur tegenwoordig, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit (Class = schrijfsnelheid in megabyte per seconde, Class 6=minimaal 6 mb/s)

Hoeveel geheugen je nodig hebt is helemaal aan jouw.
Ik heb bijvoorbeeld veel 320kb/s muziek op mijn telefoon staan, dan heb je toch wel minmaal 16 gigabyte nodig.

Als het alleen voor apps is en een beetje muziek zou ik toch minimaal 8 nemen, maar met 16 zit je meestal wel goed voor wat apps, muziek en zo nu en dan een film die je er meteen weer afhaalt nadat hij gekeken is.