Kun je met HTC Desire x net zoveel apps downloaden als met een Samsung Fame?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

In principe wel. Beide smartphones beschikken over een intern geheugen van 4 gb. Echter kun je bij de Samsung Galaxy Fame een sd-kaart t/m 64 gb aansluiten, terwijl dit bij de HTC Desire X t/m 32 gb kan. Dit is beide ruim voldoende. Je kunt dus wel evenveel apps downloaden, want dat krijg je niet zomaar vol.

Belangrijk om nog wel op te letten is dat de HTC Desire X op Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) werkt, terwijl de Samsung Galaxy Wave op Android 4.1.2 (Jelly Bean) werkt. Ook hier is de Samsung Galaxy Ace dus licht in het voordeel. In de toekomst is de HTC Desire X iets eerder verouderd dan de Galaxy Ace. Nu zijn ze beide nog uiterst up-to-date, maar later kan het er toe leiden dat je de nieuwste apps niet kunt downloaden op Android 4.0, terwijl dit bij Android 4.1 nog wel mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Qua looks vindt ik de HTC der beter uitzien maar wat betreft de techniek zou ik dus voor de Samsung Fame moeten gaan. Lastig keuze...... p,s, je hebt over de Galaxy Ace en de Galaxy Wave maar ik neem an dat de Galxay Fame de opvolger van de 2 is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry dat ik over de Samsung Galaxy Ace begin, dit moet natuurlijk de Samsung Fame zijn. Zelf heb ik de Samsung Galaxy Ace, maar die raad ik je in ieder geval NIET aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Thijs, zeker een oude smartphone, maar ik ga de volgende keer in ieder geval voor een smartphone met flink wat intern geheugen, want de 190 mb die ik nu heb is waardeloos.
Hierboven worden al twee goede argumenten gegeven. De fysieke hoeveelheid data die je kwijt kunt op jouw toestel en de Android versie. Helaas is het daar niet toe beperkt.

De hardware bepaald niet alleen welke versie van Android OS je op het toestel kunt plaatsen, maar de aanwezigheid van bepaalde sensoren, of beter gezegd, de afwezigheid ervan, kan er voor zorgen dat bepaalde apps niet beschikbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan NFC. Als jij een toestel zonder NFC hebt, heb je niets aan apps die afhankelijk zijn van NFC. Zelfs het formaat van het scherm kan bepalend zijn, als is dat zeldzaam. Daarnaast is ook het merk bepalend. HTC heeft een groot aantal eigen/gesponsorde apps en ook Samsung heeft zoiets.

Je merkt, er zijn enorm veel variabelen in het spel. Het is dan ook bijna met zekerheid te zeggen dat je niet hetzelfde aanbod krijgt. Wel is het zo dat apps die afhankelijk zijn van veel gebruikers, zoals Facebook, er alles aan doen om op zoveel mogelijk toestellen beschikbaar te zijn. Of je daarnaast uit 200.000 of 2.000.000 apps kunt kiezen zal in de praktijk niet heel veel uitmaken denk ik.