Niet de Iphone of Marktplaats zijn onbetrouwbaar, maar soms is het degene die de waren te koop aanbiedt die onbetrouwbaar is.
11 jaar geleden
Ga als dat mogelijk is, altijd je spullen ophalen die je koopt op Marktplaats, dan kun je controleren, of de spullen heel, onbeschadigd en ook werkelijk in het bezit zijn van de aanbieder, er zijn veel eerlijke verkopers, maar ook veel mensen die de boel belazeren actief op Marktplaats, let er ook op dat je een telefoon koopt, waar bij voorkeur de aankoopbon van aanwezig is, zodat je ook diefstal uit kan sluiten. Wees altijd op je hoede bij dergelijke aankopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan betrouwbaar zijn, maar dan zou je de iphone bij de eigenaar op moeten halen en daar testen en vervolgens de betaling verrichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan wel maar dan moet je wel de iphone van te voren bekijken. ik zou hem bij een winkel zoals mediamarkt kopen vanwege de garantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je hem op wilt halen wel. Er zijn momenteel veel oplichters op marktplaats , speurders enz. Het zijn meestal die advertenties die dure producten aanbieden voor een hele lage vraagprijs. Waar je op kan letten , je hebt mischien met een oplichter te maken (als je de 4s wilt laten verzenden) is:
-Als de adverteerder (verkoper) maar 1 of 2 dagen actief is op marktplaats.
-Als de prijs van het product te mooi lijkt om waar te zijn.
-(meestal) Als de adverteerder op een eiland woont (bijv. Terschelling) omdat ophalen dan moeilijk wordt.
-Als de adverteerder alleen maar wil opsturen. Ze gebruiken dan meestal smoesjes als druk met werk , verhuizing enz.

Lees ook eens de veiligheidtips op marktplaats.

Dit is mischien een antwoord. Op je vraag , je vraag is een beetje onduidelijk

Hier een foto van zo'n advertentie van een oplichter , trap er nooit in ! .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verkoper is inderdaad nog maar één dag actief op Marktplaats. Het goede is dat hij wel een aankoopbon kan voorleggen, maar je ziet niet duidelijk dat het om de iPhone 4s gaat.. Ophalen is praktisch onmogelijk aangezien ik in België woon..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe weet je of hij die aankoopbon heeft? Meestal zeggen ze dat wel , maar is dat niet zo. Ik zou het er niet op wagen.
Een tip is om eerst te zeggen dat je hem op wilt halen , alsdaar niet moeilijk om wordt gedaan is het een stuk betrouwbaarder. Doen ze moeilijk of weigeren ze is de risico groot. Het is een tip. En anders hoop ik voor je dat het geen oplichter is .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet doen acb!
Marktplaats is wel betrouwbaar als je zelf een beetje oplet!
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo!
En ik kijk zelf ook altijd even hoelang degene waarvan ik wat wil kopen actief is op marktplaats! Dat kan je zien op de pc als je bij de advertentie bent rechts bovenin.
Soms staat er dat iemand 1 dag actief is! Meestal klopt er dan iets niet! En een telefoon kan je inderdaad het beste afhalen. Dan kun je gelijk zien of hij niet is beschadigd en het nog doet! Controleer ook als er een doos bij zit of de nummers op de doos overeen komen met de nummers op het toestel!
Bovendien, een iphone 4s is altijd wel in de buurt te krijgen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag de verkoper om het imei nummer en kijk of het toestel is opgegeven als gestolen.