Wat te doen tegen rare buitenlandse telefoonnummers die telkens bellen?

Al een aantal dagen worden we gebeld door rare telefoonummers, o.a. +0014 die bij opnemen een heel verhaal in het Engels uitkramen dat ze van Windows Department zijn en je hun instructies moet opvolgen (wat ik uiteraard niet doe) maar is er iets te doen tegen deze nummers dat ze niet meer kunnen bellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Blokeren dat kun je op je telefoon doen of je providor bellen om het te laten blokeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft niet echt zin, want ze gebruiken verschillende nummers.
Breek het gesprek direct af, geef in geen geval uw gegevens;
Doe een melding bij de politie in uw woonplaats;
Was het telefoontje 'zogenaamd' afkomstig van uw bank of een ander bedrijf bij wie u een klant bent? Meld dit dan ook bij dit bedrijf. Zij kunnen hun klanten dan waarschuwen over mogelijke telefoonfraude.
Bent u gebeld door een computer? Meld dit dan bij spamklacht.nl. OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit), een van de toezichthouders achter ConsuWijzer, treedt op tegen spam.

https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/klachtformulier/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zegt dat je een Apple hebt zijn ze niet meer geïnteresseerd en ben je er zo vanaf.