In oktober was dat 13%, dat zal nog niet aanmerkelijk veranderd zijn.

http://www.androidplanet.nl/54111/marktaandeel-android-in-nederland-op-46-procent-bij-verkochte-toestellen/

Toegevoegd na 6 uur:
Dit is, zoals iHave terecht opmerkt, slechts het marktaandeel van iPhone bij de nieuwe aankopen, maar een betere indicatie heb ik vooralsnog niet kunnen vinden.

Toegevoegd na 23 uur:
Een berichtje uit maart 2011: "Sinds de start van de verkoop van de iPhone (juli 2008) werden in Nederland naar schatting tussen 4,5 en 6 miljoen smartphones (waarvan 700k iPhones) verkocht." Tussen de haakjes staan toevoegingen uit de rest van het bericht.

Toegevoegd na 23 uur:
Volgens telecompaper ( http://tweakers.net/nieuws/83131/nederland-telt-tweemaal-zo-veel-samsung-smartphones-als-iphones.html ) heeft 10% van de smartphonebezitters een iPhone...

Van de Nederlanders bezit 56% een smartphone ( http://www.telecompaper.com/nieuws/samsung-behoudt-koppositie-in-nederland-telecompaper--884538 , dus het percentage Nederlanders dat een iPhone bezit komt dan op 5,6%
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het martkaandeel van de nieuw verkochte telefoons, Waarschijnlijk zijn er nog heel veel mensen met een oude (niet iphone) telefoon en ligt het aandeel van het bezit van de iphones dus lager.
rose
11 jaar geleden
Er worden jaarlijks meer dan 6 miljoen nieuwe mobiele telefoons verkocht. De gemiddelde gebruiksduur van een mobiele telefoon is 18 maanden.
rose
11 jaar geleden
En 58 % van de Nederlanders beschikt inmiddels over een smartphone...