De LG Optimus 2X Speed, Optimus 3D Speed, Optimus White, Optimus Black, en de LG Prada 3 krijgen allemaal een update naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich, zo meldt LG Singapore op Facebook. Er is veel onduidelijkheden rondom LG's precieze plannen voor een Android 4.0 update. Zo zou de Optimus 2X Speed oorspronkelijk géén update krijgen, maar lijkt LG daarover nu weer van mening te zijn veranderd. Wanneer de updates vrij worden gegeven maakt LG Singapore nog niet bekend.

LG loopt onderhand behoorlijk achter op het gebied van updates. De meeste Sony-smartphones uit 2011 zijn inmiddels bijgewerkt naar Android 4.0, HTC lijkt alle updates binnen een maand de deur uit te hebben, en bij Samsung staan ze zelfs al klaar om voor de Samsung Galaxy S III een update naar Android 4.1 Jelly Bean uit te rollen. LG heeft al wel smartphones die lopen op Android 4.0, zoals de Optimus 4X HD, maar met updates voor oudere modellen lijkt het wat stroever te gaan.

Of en wanneer de updates ook naar Nederland komen blijft een mysterie. LG Benelux zegt dat het op dit moment nog geen informatie heeft over Android 4.0 updates voor zijn smartphones. Voorlopig tasten we op dat gebied dus nog in het duister. Mocht LG Benelux meer informatie verschaffen over Android 4.0 voor de Optimus 2X Speed en andere LG-toestellen, dan lees je het direct op GSMinfo.nl