Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waaraan kun je zien of je mobieltje simlock vrij is?

ben echt een dummie op dat gebied. Ik wil een andere mobiel kopen voor mijn dochter, maar nu weet ik niet of het kaartje van haar oude telefoon in de nieuwe kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Dat kun je niet zien. Dé manier is om een simkaartje van een andere provider erin te stoppen en kijken of je kunt bellen.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Als je zelf een abonnement van een andere aanbieder (dan degene die je dochter nu heeft) hebt dan even die in haar toestel stoppen en met je eigen pincode kijken of je kunt bellen. Zo niet even de buurman oid vragen.

Dus als je dochter nu Vodafone heeft en jij KPN, dan even de KPN-kaart in haar toestel stoppen en proberen. Als het toestel gelockt is, dan zal hij om een unlockcode vragen.

Overigens kun je gratis na een jaar bij de provider een unlockcode aanvragen, bedenk wel dat hier meeste een aantal weken over heen gaat, maar ze zijn verplicht (na afloop 1e jaar gratis) de code te verstrekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de buitenkant is dit niet te zien. Als je een nieuwe mobiele telefoon aanschaft kun je het de verkoper vragen. Overigens kun je voor een klein bedrag (ca. 15 euro) bij veel telefoonwinkels de telefoon simlock vrij maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan je mobiel kun je niet zien of hij simlockvrij is. Vaak koop je een goedkope prepaid en mag je op voorhand aannemen dat deze niet simlockvrij is. Ook bij een abonnement kun je dit niet verwachten. Wat ik persoonlijk doe: Ik koop een prepaid mobiel en laat hem op de markt voor €10 tot €15,00 simlockvrij maken. Ook handig als je naar het buitenland gaat. Koop je daar een simkaart en een beetje beltegoed en bellen of smsen maar naar Nederland tegen de daar geldende tarieven.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de eerste zin bedoelde ik: Vaak koop IK een goedkope prepaid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon uitproberen of de verkoper van het nieuwe toestel er naar laten kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het goed lees wil je een nieuwe telefoon kopen en mag daar geen simlock op zitten? Dat is heel eenvoudig, want dat kan de verkoper je vertellen. Zelfs als je op internet koopt staat het er bij of kun je meestal via e-mail het vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een simkaart van een andere provider erin te stoppen. Als die niet geaccepyeerd word is dat toestel niet simlock vrij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding