Doet je telefoon het nog als je waterschade hebt?

Ik heb een Samsung Galaxy S plus. Ik heb mijn telefoon al in een bak met rijst gelegd. Toen ik hem aanzette na de waterschade deed de touchscreen het wel maar die knopjes onderin niet. Iemand tips???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Antwoorden (3)

Geduld.
Een dag of drie drogen (zonder de batterij erin!) is minimaal nodig.
Daarna is het een kwestie van geluk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is dat sommige componenten van de telefoon zeer gevoelig zijn voor vocht. Het kan zijn dat ze na het drogen langzaam gaan corroderen. Hierdoor wordt de telefoon na verloop van tijd onbruikbaar. Door de steeds fijnere techniek zijn vooral de nieuwere types telefoons hier erg gevoelig voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus hij zou na verloop van tijd toch weer 'kapot' gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt, het kan zijn dat er na verloop van tijd sluiting ontstaat in het toestel, doordat verschillende componenten dermate aangetast zijn. Ook kan het zijn dat sommige componenten na het corroderen gewoon geen contact meer maken. Dit kan al na enkele dagen het geval zijn, maar ook pas na enkele weken.
Het kan zijn dat hij het nog doet, maar de kans is zeer aanwezig van niet.
Alle onderdelen los halen, als het zout water was de onderdelen nog weer afspoelen en dan laten drogen, in rijst, op een handdoek of op keukenpapier. Is het gebruikte materiaal iets nat geworden, dan weer vervangen, dit kan zo wel een paar dagen door gaan.
Wacht minimaal drie dagen, laad hem helemaal op en kijk en hopelijk doet hij het weer, bij mij wel... anders langs een foonwinkel