Hoe krijg ik het beste uit mijn iPhone 5 batterij?

Ik wil graag het beste uit mijn iPhone 5 batterij halen, Ik heb hem nu sinds gister, Hij was 70%, ik heb alles ingesteld beetje mee gespeeld, tot die uitviel, En heb hem toen opgeladen tot 100%, Moet ik hem nu weer gebruiken tot hij helemaal uitvalt?, En moet dat elke x of kan het ook anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet goed om door te gaan tot hij uitvalt. Je kan hem beter niet onder de 5% laten komen.

Het beste antwoord

Zo goed als alle mobiele apparaten gebruiken tegenwoordig lithium ion batterijen. Je hoeft die niet helemaal leeg te maken voordat je ze oplaadt. Het schijnt zelfs beter te zijn om ze op te laden als ze nog niet helemaal leeg zijn.

Mocht je om de een of andere reden je iPhone een langere tijd niet gebruiken is het handig om te weten dat li-ions sneller degraderen als ze helemaal volgeladen bewaard worden op een warme plek. %40-50 op 5-20 graden is goed.

De batterij om de zoveel tijd helemaal leeg laten lopen schijnt ervoor te zorgen dat de energiemeter accuraat blijft (derde bron).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk www.iphoneclub.nl staat alles over iphones
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan altijd je iPhone opladen, het beste is wel een paar keer per maand heel de iphone leeg laten lopen.