Welke gegevens staan er op de SIM-kaart van een mobiele telefoon? Wat gaat er "verloren" als ik een SIM-kaart in mijn mobiele telefoon vervang?

Met een nieuwe SIM-kaart krijg je (natuurlijk) een nieuw telefoonnummer, maar welke dingen blijven er staan op je oude mobiele telefoon? Wat gebeurt er met de foto's, videobestanden, geluidsopnamen, opgeslagen telefoonnummers van je contacten, opgeslagen SMS'jes en de resultaten van de spelletjes die je op de mobiele telefoon hebt gespeeld, als je een nieuwe SIM-kaart in je telefoon doet?

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag (5 oktober 2012): Dank voor de antwoorden!

11 jaar geleden
in: Telefoons
105K

Antwoorden (4)

Als je contacten op je sim staan ben je die kwijt.dus ff naar je gsm verplaatsen en dan nieuwe sim er in.je filmpjes e.d staan op je telefoon of geheugen kaartje net hoe jij hebt ingesteld staan.succes ermee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gegevens die je op je toestel opslaat, blijven daarop staan zolang je er niks mee doet (Verwijderd).
Dat zelfde geldt voor je simkaart, maar hier worden telefoonnummers en sms-berichten opgeslagen.

Afhankelijk van waar jij bepaalde gegevens opslaat, blijven ze staan tot je ze verwijderd of verplaatst.

Als je gebruik maakt van een toestel met een Sd-card kun je je geheugen uitbreiden en daarop nog dingen opslaan.
Hiervoor geldt dat alles op de SD-card wordt opgeslagen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de telefoons van tegenwoordig zou er niets op je sim staan.
"Vroeger" zetten je er nog contact personen, op maar die staan tegenwoordig gewoon of op je account of op het intern geheugen van je telefoon. net als de foto`s/video`s en app`s

Op je sim kaart staan wel standaard nummers van je telefoon aanbieder, zo als voicemail, ezv maar die heb je natuurlijk ook weer bij een nieuwe simkaart

Dus je bent eigenlijk niets kwijt, of je moet er echt voor gekozen hebben je contacten op je sim te zetten. dan ben je die contacten kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op een SIM-kaart staan gegevens zoals het telefoonnummer, de provider, het abonnement, de PIN- en PUK-codes en eventuele contactpersonen. Wanneer je een SIM-kaart vervangt, gaan deze gegevens verloren en zul je de nieuwe kaart moeten activeren en eventueel de gegevens handmatig moeten overzetten. Voor meer informatie over het gebruik van SIM-kaarten en het kiezen van een telefoonabonnement, kun je terecht op Zeker.com.