Gebruikt een mobiele telefoon ook internet MB zonder dat je op internet zit?

Ik heb net ene nieuwe telefoon maar had mijn internet MB bundel van T-mobiel al in 1 dag doorheengejast. Nu ben ik ook een frequente internet gebruiker (op pc ) maar dit viel mij wel tegen. Ik weet inmiddels dat Youtube 6Mb per minuut kosten en internet gemiddeld 13MB per uur. Maar zonder die dingen waaraan worden nog meer MB?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Ongeacht het gegeven dat je actief gebruik maakt van internet op je mobiele telefoon, kan je mobiel nog steeds MB blijven downloaden als "data roaming" aanstaat. Op de achtergrond worden bepaalde apps bijvoorbeeld ge-update of worden je mails continu gecheckt. Zeker wanneer je naar het buitenland gaat is het verstandig om even te checken of "data roaming" nog steeds aanstaat, omdat de kosten anders aardig kunnen oplopen.

Toegevoegd na 54 minuten:
Ter verduidelijking van het voorgaande: data roaming dient in het buitenland dus uit te staan om kosten te besparen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik ken het data roaming inmiddels, had hiervoor een prepaid mobiel gekocht alleen om bereikbaar te zijn en mijn beltegoed van 20 euro was in no time opzonder dat ik wist waaraan want nietaan bellen. Dus uitgezet en hier nu ook al hoewelik nu een abbonnement heb genomen.
Een android telefoon controleert regelmatig of er updates voor apps zijn, maar kan ook je emails automatisch ophalen.
Zelfs al wordt er niets ge-update, levert dat een flink dataverbruik op.

Veel apps worden door advertenties gesponsord: die advertenties worden van internet gehaald en kosten je dus dataverbruik

Mijn oplossing: synchronisatie uitzetten, en 2G/3G internet uit als ik het niet gebruik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb vanalle nieuw geinstalleerde apps in iedergeval de updates uitgezet. Ik heb een mooie LG Optimus, hij zit meestal op 3G of H en soms G.