Wat zijn dit voor nummers die mij de hele tijd bellen?

Ik ben vandaag een aantal keer gebeld door twee nummers. Als ik probeer terug te bellen krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat. Waarvan zijn deze telefoonnummers, ik kan er niks over vinden en vind ze erg raar:
+327525463317445 en +20515894987126.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.9K
ronron1212
11 jaar geleden
de plus is een nul.
Ritsuka
11 jaar geleden
de eerste is in elk geval van België 0032, 0020 is Egypte
http://www.alice.nl/support/beltarieven/landcodes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar hebben die landen dan zulke lange telefoonnummers?
ronron1212
11 jaar geleden
Dat komt door de landcode die moet worden gedraaid om naar nederland te bellen.

Antwoorden (2)

Dat zijn nummers die proberen geld te verdienen door u te vertellen dat u gewonnen hebt (bij iets waar u nooit aan mee hebt gedaan) Je moet dan een toets indrukken, waardoor zij op de een of andere manier geld innen van uw telefoonrekening.
Dus niet doen, en de nummers veranderen nogal eens, want dan zijn ze verder niet te traceren, dus geld is echt kwijt
11 jaar geleden
Naast de fraude die Anneliez noemt, is er nog een andere oplichtersbende actief die niet alleen in Nederland maar ook ver buiten de landsgrenzen opereert. Die lieden beschikken in verschillende Europese landen over computers waarmee automatisch telefoonnummers worden gebeld. Nadat de telefoon een paar keer is overgegaan, wordt de verbinding automatisch verbroken.

Het is de bedoeling dat je nieuwsgierig wordt wie je heeft gebeld. Omdat het vakantietijd is, denken mensen algauw dat familie of bekenden vanuit hun vakantiebestemming contact proberen te leggen met het thuisfront.

Als je het onbekende nummer terugbelt, hoor je de kiestoon. Die toon is echter een bandopname. Later ontdek je op je telefoonrekening dat er, voor het beluisteren van dat bandje, een fors bedrag is afgeschreven. In andere gevallen word je zogenaamd "in de wacht gezet" (wat ook een bandopname is), waarbij ook weer sprake is van een peperduur betaalnummer.

Zelf ben ik de afgelopen maanden al minstens vijf keer door (telkens wisselende) nummers vanuit het buitenland gebeld.
De overheid (i.c. ConsuWijzer) geeft het dringende advies om niet terug te bellen naar onbekende buitenlandse nummers: http://www.consuwijzer.nl/Consumentennieuws/Nieuwsarchief/2011/Juli_2011/Bel_niet_terug_naar_onbekende_buitenlandse_nummers
Ook op andere websites wordt hiervoor gewaarschuwd: http://www.lifestyleagent.nl/2009/01/26/Italiaanse-GSM-fraude-via-39-telefoonnummer-/
Pieter2011