Ik kan niks overzetten naar mij SD kaart op mobiel iemand idee hoe dit kan?

Ik heb een kaartje van 16 GB in me mobiel zitten en dat kan ook voor mij mobiel, maar er staan naar 4 apps op me sd kaartje. Me mobiel geeft steeds aan dat ik te weinig intern telefoon geheugen heb, maar ik kan niks.over zetten op het sd kaartje. De zin: verplaatsen naar sd kaart kan ik niet aanklikken (zie foto) iemand idee hoe dat wel kan zodat dat plaatje weg is van: te weinig intern telefoongeheugen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
2.1K
Pieter2011
11 jaar geleden
Het kan nog weleens helpen om het sd-kaartje (als je mobiel uitstaat) uit je telefoon te verwijderen en er daarna opnieuw in te zetten. Als dat geen oplossing is zou je kunnen proberen om het kaartje te formatteren.

Antwoorden (1)

Bepaalde apps kunnen gewoonweg niet op een SD-kaart gezet worden, omdat ze alleen draaien op de "harde schijf" van je mobiele telefoon.

Zo heb je b.v. de app voor mobiel bankieren van de ING, of Google maps, en veel anderen. Die kan je alleen maar op de interne geheugen van de telefoon laten draaien, en niet verplaatsen naar de SD-kaart. Het is gewoon niet mogelijk.
Voordat je een app downloadt kan je dat zien in de eigenschappen van de app. In de regel heeft een app die schrijfbevoegdheid heeft voor de SD-kaart wél de mogelijkheid om verplaatst te worden, maar dat is ook geen harde regel.

Probeer maar met andere apps, misschien werkt dat wel.

Een andere optie is dat je SD-kaart fysiek beveiligd is tegen schrijven. Er zit een schuiflipje aan de zijkant waarmee je het kaartje kan beveiligen tegen schrijven. Dat is handig om gegevensverlies te voorkomen, maar dan kan je ook niets meer erin zetten. Check dat maar even.

Succes!